Hallo allemaal, even voorstellen:
Wij zijn Martin en Marielle Lankamp , een stel met twee dochters van 18 en 15 , altijd op zoek naar interessante bestemmingen.
Vandaar dat we nu op zoek zijn naar informatie over Monte Negro.
Info zoals particuliere verhuur van appartementen , goedkope vliegreizen er naartoe en alle andere info over dit ontzettend prachtige land!:chin:
Ook zoeken wij een goedkoop hotel om te overnachten in Dubrovnik (we willen de walk of shame graag lopen daar0 :backpack:
Wat ben je van plan te gaan doen? Wil je op het strand liggen, dorpjes bezoeken, een actieve vakantie in het binnenland of …?
Qua vluchten heb je meerdere opties, het kan interessant zijn om op Dubrovnik te vliegen. Maar ook naar Podgorica zijn er low cost airlines. Websites als Kayak, Skyscanner, Google flights, Matrix itasoftware en Kilroy zijn daarvoor erg handig.
Hier kan je mijn info en foto’s vinden van mijn reis door Montenegro:
Hoi Niels,
Bedankt voor je reactie, wij willen graag voor de meiden een leuk dorpje met een strand en wat ons betreft: wij houden wel van actieve vakanties.
Dorpjes bezoeken staat ook zeker op ons lijstje.
Heb je ook tips qua autohuur? En via welke organisatie kunnen we t beste naar een betrouwbare verhuurder zoeken?
Groet Marielle
Een auto hebben wij er niet gehuurd, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Kotor is het mooiste stadje, valt wat te vergelijken met Dubrovnik. Maar dan wel met een fantastische ligging in de baai van Kotor. Kan wel zijn dat het ondertussen erg toeristisch is geworden, de 2e keer ik er was kon je dit al merken. Vanuit het hoogste punt in park Lovcen kan je terug naar Kotor wandelen (erg heet in de zomer). Daar heb je echt prachtige uitzichten op Kotor en zijn baai.
Budva is qua strandbestemming dé plek geloof ik, maar daar ben ik zelf niet geweest. Ben niet zo’n strandganger. Sveti Stefan daar in de buurt is wel erg mooi. Een boottocht op Skadarsko Jezero is ook erg leuk.
Maar ik was vooral enorm fan van de bergen in het binnenland. Durmitor nationaal park is ook voor gezinnen die het wat actiever willen een aanrader. Eg mooi!
hier ook geen ervaring met autohuur.maar wil even melden dat taxis daar echt super goed te doen zijn.zoek wel een engels sprekende taxi chauffeur!wij hadden een hele vriendelijke ontmoet en uiteindelijk 2 dagen met hem op pad geweest.geen probleem als wij iets wilden bekijken of eten,hij rekende daar geen extra geld voor,was echt ideaal!!