hallo albanie-liefhebbers,
ik ga straks hakf juli op reis naar montenegro met mijn vriendin en slechtziende zoon en op goedkomen uit albanie bezoeken. ik zou erg graag logeren bij plaatselijke bevolking, geen hotel of b&b toestanden. we beschikken over een auto. is er iemand die me adressenkan doorgeven alsmede tips? aub geen drukke toeristische toestanden
met veel dank
jacques (graag ook cc naar [EMAIL=“jacquesknesselare@hotmail.com”]jacquesknesselare@hotmail.com)
Beste Jacques,
Leuk dat je naast Montenegro ook Albanie wilt bezoeken! Dit is zeker de moeite waard!
Het is lastig om adressen door te geven om bij de plaatselijke bevolking te overnachten, dit omdat ik niet weet welke plaatsen jullie willen gaan bezoeken? Als je niet naar de toeristenplaatsen gaat dan kan je eigenlijk in elke plaats wel bij de plaatselijke bevolking slapen, dit omdat deze erg gastvrij zijn! Van te voren is het goed om een paar woorden Albanees te leren, want deze mensen spreken geen Engels.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Groetjes Jorik
beste Jorik, toeristische plaatsen zijn niet mijn ding! ik wil puurheid en eenvoud en gastvrijheid, de mensen krijgen veel respect en waardering terug! we gaan wellicht vooral in het noorden blijven maar ooit wil ik op m’n eentje door gans Albanië trekken en op goed weten uit plaatselijke vrienden maken en bij plaatselijke bevolking blijven slapen. komende vakantie is dus een beetje een testcase… ![]()
in elk geval, bedankt voor je snelle reactie. we zijn erg benieuwd naar het land en 15 juli kan niet snel genoeg daar zijn! groetjes
Jacques en Anita (en zoon Michael)
Ik weet zeker dat jullie het naar jullie zin gaan krijgen! Slapen bij de plaatselijke bevolking is totaal geen probleem, vooral in het Noorden waar ze niet gewend zijn aan toeristen en waar ze maar al te graag jullie goed willen laten voelen door hun gastvrijheid te tonen.
Let wel op dat je op de meeste wegen in het Noorden van Albanie een 4x4 nodig hebt.
Groetjes Jorik