Muskietennet nodig > September Kruger Park?

Hallo,

6 September vertrek ik samen met een vriendin naar Zuid Afrika.
Natuurlijk gaan we ook naar het Kruger Park. Daar logeren we in het Olifants Rest Camp en in het Skukuza Rest Camp.

We krijgen het advies om geïmpregneerde muskietennetten mee te nemen.
Is dit nodig? En hoe zit het met het ophangen? Tips?

Alvast bedankt.
Rianne

Hoi Rianne,

In september kan de regentijd beginnen, maar pas aan het end van de maand, meestal. Als het droog is zijn er nog geen muskieten, dus geen probleem.

In de accomodaties hebben ze al die muskietennetten hangen, dus geen probleem, hoef je echt niet mee te nemen. En trouwens je kan die hier ook gewoon kopen als je er toch 1 wilt hebben.

Geniet

Hoi Rianne.

In de accommodaties van SanParks hangen nooit muskietennetten, dus ook niet in Olifants Restcamp en Skukuza Restcamp. Een geïmpregneerde klamboe is opgevouwen een heel klein pakje en neemt geen enkele ruimte in. Los van de muggen heb je in accommodaties ook wel eens meerpotige vriendjes aan het plafond hangen, en ik kan mij voorstellen dat je beter slaapt met een net om het bed.

Groetjes Remco.

Muskietennetten hangen er niet maar er zitten wel horren voor de ramen.
Verder weinig tot geen muggen. Ik zou me nog eerder insmeren met iets van DEET of lokaal goedje spuiten (‘Peaceful Sleep’ of Tabbard) maar verder geen muskietennetten meenemen.

Verder wens ik jullie een hele mooie reis toe. September is een mooie (lente)maand hier in Zuid-Afrika.

Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder | www.zazoetravel.com

Over welke meerpotige vriendjes gaat het dan?? :slight_smile: Ik noem ze niet allemaal vriendjes trouwens.

Grt

Hoi Rianne.

Ik bedoel hiermee andere insecten en spinnen. Met name de Rain Spider voelt zich thuis in huisjes met “rieten” dak. Dit zijn ongevaarlijke spinnen maar wel groot naar Nederlandse maatstaven.

Groetjes Remco.

Misschien dat ik er toch 1 meeneem voor de zekerheid, maar dan voornamelijk voor overige insecten. Bedankt voor al jullie reacties :slight_smile:

Hoi Rianne,

Ik zou voor de zekerheid een muskietennet meenemen. Er zitten dan wel horren voor de ramen in de huisjes van het krugerpark, maar die zijn niet altijd heel. Zorg wel dat je een net hebt met verschillende “hulpstukken” om het op te hangen. De meeste goede netten worden geleverd met touwtjes, schroefjes enz.

Groetjes
Nagapie

Hoi Rianne,

Wij namen op onze afrika kampeerreizen altijd een eigen klamboe mee. Niet geimpregneerd trouwens :).

Groetjes uit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com