Het is voor ons bijna zover; 20 sept gaan we naar zuid afrika! We zijn druk met de voorbereidingen en aan het bedenken wat we mee moeten nemen.
Nu vroeg ik me af of we ook een muskietennet mee moeten nemen? We verblijven 4 nachten rondom en in het krugerpark en verder naar Swaziland , st lucia en dan richting Kaapstad via addo en knysna.
Wat raden jullie aan?
Geen idee waar je precies gaat logeren, maar de meeste lodges hebben wel muskietennetten om de bedden heen. Alleen rond en in het Kruger park is er een laag risico Malaria gebied. St. Lucia niet. En het kan zijn dat in september er nog niet veel muggen, muskieten zijn. Het ligt er helemaal aan of de regens in september er al zijn.
Addo en Kaapstad hebben geen Malaria. Maar een net regen de mugjes is ook wel fijn altijd.
Net terug uit Zuid-Afrika en afgesloten in St Lucia. 1 Ding staat vast: de muggen zijn er al. Nog niet in gigantische aantallen, maar het waren er wel redelijk wat.
Ben net twee dagen terug en heb enkel wat last gehad van muggen in het zuiden (Franschhoek, Stellenbosch en Kaapstad)
De lente is dit jaar wel wat vroeger opgestart. De winter was relatief warm en in 6 weken hebben we overdag relatief hoge temperaturen gehad variërend tussen 18 en 28 graden. In hoger gelegen streken als Joburg en Pretoria (+/- 1500 meter) is het droger, minder wind en ook minder last van welk insect dan ook
Nu minder last van insecten, zeker niet hoor. Muggen krijgen we ook en vliegen. En wind, oei, kan hier flink waaien ook. We jebben altijd wel een lekkere wind waaien gelukkig. We hadden zeker koude nachten, maar spring is here. De hoogte bij ons is 1800 m, Pretoria ligt een stuk lager.
Nee, Poike heeft er niet meer te maken joor, daar zitten te ver van af. Nee overal in ZA zijn muggen. Maar geen malaria muggen gelukkig. En de winters zijn meestal wel warmer dan de zomer in NL. Wij jebben wel weer nachtvorst gehad.
Niet nodig, in het Kruger ben je muskietengaas, en de accommodaties daarom heen zullen dit ook wel hebben. Je kunt allicht altijd een muskietennet meenemen zelf, het gewicht is het niet
Als er muskieten zijn, dan kun je in elke supermarkt Doom kopen, en hiermee om een uur of 17:00 sprayen in je slaapkamer. Dan ramen dicht, en de airco aan
Bedankt voor de reacties. Het gewicht om een muskietennet mee te nemen is t niet; wel de prijs.
Weten jullie of er netten zijn in de restcamps in t kruger? Voor de rest ga ik het erop gokken dat ze in de lodges wel netten hebben denk ik.
Wij hebben net een rondreis achter de rug en geen muggen gehad. Wel de elektrische vliegenmepper mee en dat was voldoende, ook geen malariapillen gebruikt.