muggen wat te doen

ik lees erg veel over muggen muskieten denk ik.
moet ik overdag een lange broek aan?
en als ik slaap een pyamabroek?
ik ga in hotel in kuta.en heb deet bij me.
ook kaarsen om de muggen uit te roken.
jck

Je kunt je goed beschermen tegen muggen.
s 'avonds deet, of iets anders gebruiken en niet naast stilstaand water gaan zitten.
In de meeste restaurants zetten ze van die spiralen onder de tafels.
In de hotels wordt vaak met een antimuggen spray gespoten en ook buiten worden op vaste tijden gespoten.
Je kunt ook al van te voren (min. een maand) vitamine B gaan gebruiken, helpt ook tegen zonne-allergie, vraag me niet hoe dit kan, heb deze tip jaren geleden van een arts gekregen, ben nooit meer door een mug gestoken en ook nooit meer last gehad van zonneallergie.
gr.
emcee

Als je over muggen leest in deze tijd in Nederland kan dat geen bulten opleveren. :biggrin: Lopend door Indonesië zou ik altijd een lange broek boven een korte verkiezen. Die witte, soms behaarde lange benen, gestoken in van die half lange korte broeken zien er belachelijk uit in de ogen van de inwoners van het land. Na een tijdje vertonen die benen ook een vreemde rode teint van de streng schijnende zon. :zon02: Beter is om zeker na zonsondergang een lange broek en een hemd met lange mouwen te dragen en de blote delen in te smeren met deet van minstens 40%. Als je logeert in hotels, losmen of andere gelegenheden waar geen AC aanwezig is zou ik een klamboe aanraden. Natuurlijk zijn er altijd mensen die nooit last hebben van een nyamuk (mug) en die benijd ik ten zeerste. :slapen:

Zou ik daar een lange broek indonesische kunnen kopen?
Wat zou dat kostten lijk ik beetje op een balinees.:chin:

Traditioneel gezien dragen de mannen op Bali geen lange broeken, maar een zgn sharon (soort wikkelrok). Tegenwoordig dragen ze daar overigens een broek onder, soms opgerold, want het is niet de bedoeling dat je deze ziet.

Ik weet niet hoe lang je bent, maar als je niet te lang en dik bent moet het lukken om voor weinig een broek te kopen. Nepmerken vanaf een eurootje of 5.

hoi jenny, je schrijft traditioneel gezien dragen de balinese mannen geen broeken, maar een soort sarong, dat klopt bij ceremonies, verder zie je echt weinig Balinezen in een sarong lopen, de jeugd draagt spijkerbroek en de rest gewone lange broeken.
het personeel van sommige hotels loopt ook nog in de traditionele kleding.
je kunt dan ook overal goedkope namaak-merk jeans kopen en katoenen sportieve lange broeken voor weinig geld.
groetjes
emcee:zon02: