muggen/vliegen in quebec?

Hallo,

Ik ga samen met mijn vriend over twee weken naar Canada. We beginnen in Montreal en gaan drie weken in Quebec rondtrekken en kamperen (Tadoussac, Lac Saint-Jean en Gaspe). Nu vroeg ik me af hoe het daar in augustus gesteld is met muggen en zwarte vliegen?
We hebben ook wel eens een natte zomer doorgebracht in Schotland, dus zijn wel wat gewend, maar ik hoop toch op wat minder muggen dan toen. Mijn vriend laten ze met rust, maar ik ben altijd de pineut…

Groeten, Froukje

Hoi Froukje,

Zoals je kon verwachten valt de stad wel mee. De parken, hmmm… we zaten begin juni in het Mauricie park en dát was de piekperiode voor muggen, vertelde de hotelstaf. Klopte ook wel, zeker na drie uur 's middags; 5 minuten fietsen en je had ruitenwissers op je brilleglazen nodig :wub: Voor wat betreft steken hielp de lokale muggenolie vrij goed, echter.

Augustus zou dus ruim voorbij de piekperiode moeten zijn, wat niet wil zeggen dat het mugvrij is…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Het muggenseizoen was inderdaad in mei/juni. Ik was afgelopen weekend weer in de country side en nu is er vrijwel niets te vinden aan muggen (toch: niet je tent constant open laten staan). Ik verwacht dat het tweede muggenseizoen pas later in september begint.

Hoi Erik en Jurjen,

Bedankt voor jullie reacties! Dat klinkt alsof het wel meevalt. We houden de tent inderdaad altijd goed dicht en we hebben allerlei soorten anti-muggenspul, dus ik denk dat ik de vakantie wel door ga komen!

Groeten,

Froukje