Hoi!
Mijn naam is Tim en woon op het moment met mijn vrouw al een paar maanden in Quetzaltenango, Guatemala. We hebben hier Spaans geleerd en werken nu alle twee bij (twee verschillende) organisaties. Mijn vrouw werkt voor Trama, een winkel en weef organisatie die meer dan 400 vrouwen (vooral weduwen) werk bied. Zelf werk ik voor Primeros Pasos, een medische kliniek waar ik onderzoek doe.
Daarnaast heb ik voor een lerares Spaans met wie ik bevriend ben geworden een site gemaakt (www.SpanishOfCourse.com) zodat zij en andere leraressen meer werk kunnen krijgen, normaal betaald kunnen krijgen en een ziektekostenverzekering voor het hele gezin krijgen. Want dat is normaal allemaal niet zo, helaas. Dus als je online Spaans wilt leren via Skype of iemand kent, check de site!
(Ik krijg er zelf trouwens geen geld voor, 100% van het geld gaat naar de vrouwen zelf, overhead kosten dek ik zelf. Er zijn veel sites voor Spaanse skype lessen maar vertrouw ze niet allemaal… Weet waar je geld heen gaat)
Binnenkort gaan we hier weer weg. Aan de ene kant jammer maar aan de andere kant gaan we weer veel mooie dingen zien! Eerst rondreizen in centraal amerika: Guatemala, Honduras, El Salvador, Costa Rica, etc. Daarna door naar noord amerika: oost kust van de VS. En tenslotte weer richting NL :(.
Als jullie nog tips hebben voor de landen die we gaan bezoeken dan horen we het graag!