Mpolla mpolla

(origineel bericht op be-more.nl)

Mpolla mpolla

Ik begin steeds meer een echte Afrikaan te worden. De eerste maand dat ik vrijwilligerswerk deed wilde ik elke dag hard werken en ergerde ik me er soms aan dat er niet veel te doen was of dat we niet aan het werk konden vanwege de regen. Inmiddels heb ik een goede integratiecursus gedaan en zal ik me er zeker niet druk over maken als er niet zo veel te doen is. Dat komt ook omdat we op dit project zelf boodschappen moeten doen, zelf moeten koken en afwassen. Daarom is het niet zo erg als we zo nu en dan een middagje vrij hebben.

Afgelopen donderdag hebben we op het kippen-project gewerkt… het was heel heet dus hebben we snel doorgewerkt zodat we om 12 uur klaar waren. Voor de middag stond alleen een bezoekje aan de school voor gehandicapte kinderen en dat was pas om 3 uur. Wat we tussen de middag gedaan hebben kun je op de foto zien, wat was dat heerlijk! Lekker de kippengeur van je afspoelen, boekje lezen in de zon, muziek luisteren, een paar baantjes trekken, douchen en weer terug naar het werk. De titel: ‘mpolla, mpolla’ betekent: ‘rustig aan’. Dat heeft verder geen uitleg nodig denk ik.

Op de school voor gehandicapte kinderen waren kinderen bezig met leer, hout en textiel. Ze maakten dus riemen, portemonnees, schoenen, slippers, meubels, mutsen, sjaals, truien, etc. etc. Leuk om een keer gezien te hebben. Ik heb een nieuwe riem gescoord en nog wat souvenirs.

Prima dagje dus!!

(origineel bericht op be-more.nl)