12 juni 2014 begint het WK Brazilië.
Voorzichtige planning:
za 7 juni: AMS-LIMA
zo 8 juni: Lima-Cuzco (vroege vlucht), naar MP en terug naar Cuzco
ma 9 juni: Cuzco-Puno (trein)
di 10 juni: Puno-La Paz (bus/boot/bus)
wo 11 juni: La Paz-Iguacu (vliegen)
do 12 juni: Iguacu
vr: 13 juni: vliegen naar 1e wedstrijd Oranje (we gokken erop dat NL niet de eerste 2 dagen speelt)
daarna rondhangen in Brazilië, en vanaf Rio een keer naar huis, alles afhankelijk van Robben en van Persie…
Vraagje aan ervaren Peru-gangers:
is het plan voor 8 juni van NL uit te reserveren? Gezien de beperkte tijd die we hebben, is een dag later geen optie.
Andere tips zijn ook welkom.
We heben helaas niet meer tijd, maar willen wel héél graag MP bezoeken.
Het is inderdaad mogelijk het plan voor 8 juni vanuit Nederland te reserveren. Maar of het echt uitvoerbaar is, dat is wat anders.
Vroege vlucht Lima - Cusco via de website van Star Peru of Peruvian Airlines of LAN of TACA (laatste twee zijn relatief duur).
Trein van Cuzco naar Aguascalientes via de website van PeruRail of IncaRail.
Bezoek aan Machu Picchu (alleen Machu Picchu, niet extra opties) via www.machupicchu.gob.pe of www.ticket-machupicchu.com.
Trein van Aguascalientes terug naar Cuzco, via reeds genoemde websites.
Het lijkt me echter een hele toer om een schema op te stellen dat echt werkbaar is met een redelijke bezoektijd aan Machu Picchu, rekening houdend met mogelijke vertraging van vlucht vanuit Lima, enz. Je kunt dat natuurlijk ook door een reisbureau laten regelen.
Cuzco-Puno met de trein wordt gewoonlijk afgeraden. Doet er erg lang over en er zijn genoeg bussen die dat sneller doen. Als een bezoek aan Machu Picchu écht belangrijk is, dan is mijn suggestie om je helemaal op Machu Picchu te richten, daar op zijn minst één dag meer voor uit te trekken, en dan ter plaatse te zien wat nog meer kan.
http://www.hostellima.nl/
Bedankt voor de adviezen HendrikHerman!
Met een vertraagde vlucht Lima-Cuzco loopt inderdaad het hele schema in de war.
Cuzco-Puno met de trein is erg duur en zoals je zegt erg traag, maar de geplande bliksemstart lijkt me dat wel ontspannend.