Ik ga volgend jaar in maart voor de 1ste keer naar Japan, nml 7 dagen Tokyo. Nu is mijn vraag ik zou ook graag 1 dag voorzien om naar de omg van Fuji te gaan.
Ik kwam al via het web een organisatie tegen die een dagtocht maakt naar de Fuji. Met de bus ernaartoe en met de trein terug.
Maar ik las dat er ook een optie is om dit alleen te doen. Ik las een korte tekst dat je het best de trein neemt naar Odawara en vandaar verder naar Gora.
De trein via Odawara is om Hakone te bereiken. Hakone is een resortgebied in de bergen waarvandaan je Mt Fuji kunt zien van een afstand als het weer meewerkt. Kawaguchiko ligt aan de voet van Mt Fuji. Als je beide plekken in een dag wilt zien is de tour een goede optie.
Touristen die zelf reizen kiezen meestal voor een dagtrip naar alleen Hakone of Kawaguchiko.
Hakone biedt vanalles om te zien en doen en is dus een dagtrip opzichzelf waard: Hakone Travel Guide - What to do in Hakone
Ik denk dat het het beste is om een keuze tussen Hakone en Kawaguchiko te maken als je zelf wilt reizen.
Welke trein/bus het beste is hangt ook af van waar in Tokyo je vertrekt.
Bedankt voor je reply. Ik ga er nog eens over nadenken hoe ik het ga aanpakken. Maar nog eens een vraag. Kan je ook treintickets online boeken? Ik vond wel site’s als jreast enzovoort… maar ik vond geen optie om tickets te kopen.
Volgens mij kun je online geen tickets kopen. In ieder geval niet in het Engels. Dus ik denk dat er geen andere keuze is dan ze in Japan te kopen.
De Limited Express (intercity) en Shinkansen (HSL) -treinen hebben bijna altijd een gedeelte met zitplaatsen die je niet kunt reserveren en je kunt desnoods staan. Niet gereserveerde tickets kun je altijd kopen, een gereserveerde stoel kost altijd iets meer. En je kunt altijd nog de tragere (en goedkopere) lokale trein nemen. Als je een gereserveerde zitplaats wilt, zou het geen probleem moeten zijn die te kopen zodra je in Japan bent. Ook op de dag zelf zou dit moeten kunnen, maar 100% garantie is er natuurlijk nooit.
Ik ben 2 jaar terug in Kawaguchiko geweest. In het dorpje zelf is niet zoveel te zien en te doen. Alleen een kabelbaan naar boven.
Daar had je wel een prachtig uitzicht op Mnt. Fuji. Houdt er wel rekening mee dat Fujiisan dikwijls gehuld ligt in een dik pak wolken.
En dan bedoel ik niet alleen de top maar helemaal, Zoek dus een mooie dag uit om te gaan.
Ik heb ook eens vanaf een boot vanuit Hakone met mijn fototoestel klaar gestaan om het plaatje van eeuw te schieten.
Helaas , veel mist en dus geen berg . Ik ben toen met een soort Greyhoundbus gegaan . Dat was het goedkoopst en is goed bevallen. Nog een nuttig adviesje. Leer een paar woordjes als goedenmorgen ,bedankt , en alsjeblieft ,tot ziens en interactie wordt een feit.
Wij zijn afgelopen juni ook in Japan geweest en zijn toen ook in Kawaguchiko geweest… aangezien
wij buiten het hoogseizoen zaten ging er GEEN bus na 2 uur smiddags om naar 5th station te gaan (waar we zouden overnachten)
dus noodgedwongen in Kawaguchiko geslapen om de volgende ochtend om 9 uur alsnog naar 5th station te gaan
om vanaf de Cabin die we daar gehuurd hadden (enige die open is in laagseizoen) de mount fuji te gaan beklimmen…
wat was dit een hel zeg! ben niet vies van lopen en ‘adventure’ maar dit was gewoon saai, in een zichzag weg naar boven
het gevoel hebben dat je bijna niet omhoog gaat! Op een gegeven moment kom je bij de steilen berg paden… eindelijk
verandering, maar dit zijn gewoon gedroogde lavabrokken waar je overheen moet met soms stappen van een meter!!
Nee die Mount Fuji had ik me toch iets anders voorgesteld. Op een gegeven moment konden we niet meer verder ivm
teveel sneeuw (hadden we uitrustig niet voor) en we hadden onvoldoende eten bij ons ivm die bus die planning in de war gooide.
btw koop in kawaguchiko genoeg eten drinken want dit is NIET te vinden bij 5th station! alleen maar 1 restaurant en souvenier winkel…
Voor mij geen 2e keer meer. Leuk om een x gedaan te hebben meer niet.
Er is dan ook een bekend spreekwoord: *A wise man climbs Mount Fuji once in his life; only a fool climbs it twice *
Ik heb me er nog niet aan gewaagd, maar vermoed dat het sterk zaluitmaken of je in het hoogseizoen de tocht maakt of daarbuiten. De klim an sich zal niet anders zijn, de ervaring wel.
Ik denk dat je in het hoogseizoen alleen maar last hebt van andere “wandelaars” en nog meer “dagjes mensen”
nu waren er alleen de ervaren japanse “hard” lopers! Zij maken er een sport van om zo snel mogelijk in hardloop kleding
en van die voetsokjes de berg op en af te klimmen!!! sporen niet
En wat dat spreekwoord betreft: helemaal waar!! haha
Ik heb zelf de Hakone Roundcourse gedaan. Dat ticket is 2 dagen geldig en je mag van alle vervoer gebruik maken om de roundcourse te doen. Je kan het in 1 dag doen maar ik heb overnacht in Hakone. En alle soorten vervoer die je gebruikt om de roundcourse te doen zijn heel leuk, verschillende treintjes, kabelbaan, boot etc. Je ziet Mt Fuji echter alleen op afstand. Ik had geluk dat de dagen dat ik ging geheel onbewolkt en zonnig waren dus ik kon Mt Fuji de hele tijd prachtig zien.