Graag zou ik info willen ontvangen wat te doen als ik 'n aar Fuji wil gaan, de kabelbaantrip en de boottocht op het meer
wil doen als dagtrip. Dit allemaal op eigen houtje en met het OV.
vast bedankt.
Ilse
Graag zou ik info willen ontvangen wat te doen als ik 'n aar Fuji wil gaan, de kabelbaantrip en de boottocht op het meer
wil doen als dagtrip. Dit allemaal op eigen houtje en met het OV.
vast bedankt.
Ilse
Hallo Ilse,
dat klinkt als de Hakone Round Course.
Ik ga er van uit dat je deze als dagtocht vanaf Tokyo wilt doen.
Vanuit Shinjuku verzorgt Odakyu de ritten naar Hakone (meer info hier).
Voor de rondrit met kabelbaan, schip enzovoorts is het handig de Hakone Free Pass aan te schaffen.
Meer informatie hierover kun je vinden op de Odakyusite.
Succes!
Rebecca
De kabelbaan bij Kawaguchiko (het meer naast mt Fuji): Mount Fuji Panoramic Ropeway - Fuji Five Lakes Travel
Voor boottochtjes op Kawaguchiko kun je naar het meer toe wandelen en dan zijn er verschillende aanbieders. Dit is er een van:
Fuji Q Land is misschien ook leuk om te doen.
Mount Fuji bereiken met OV: Tokyo to the Fuji Five Lakes: How to get to and around the Fuji Five Lakes - Access, Transport and Orientation
Persoonlijk vind ik het voorgaand genoemde Hakone iets interessanter. Maar dan zie je Fuji (alleen als het weer meezit) van iets verderaf.
Ik heb deze Hakone Round Course in 2 dagen gedaan, maar het kan ook prima in 1 dag. Ik had een pass gekocht en kon daarmee met alle treinen, kabelbanen, schip, bus etc. Ontzettend leuke tocht is dit. Je ziet alleen Mt. Fuji van een afstand maar ik had bv geluk dat ik 2 zonnige onbewolkte dagen had toevallig en Mt. Fuji 2 dagenlang optimaal heb kunnen bewonderen.