Wat vinden jullie van ons reisplan?!

We hebben flink zitten puzzelen en zijn uiteindelijk tot het volgende reisschema gekomen (zie bijlage). We realiseren ons dat het veel in de trein zitten is, maar dat vinden we niet zo erg, dan zie je toch ook veel… :wink:

We hebben i.e.g. wel geprobeerd om overdag nog een stad te bezichtigen om dan aan het eind van de middag naar onze volgende bestemming te reizen. We willen wel graag nog wat advies over het volgende:

Welk park is meer de moeite waard bij Fuji i.d. buurt: Hakone of 5-lakes park en welke past het meest praktisch in onze reis?

Vanuit Osaka willen we zo ongeveer heel Honshu doorkruisen naar Akita. En omdat we ook wat van de westkust willen zien dachten we met een Shinkansen naar Nigata te gaan en vandaar met een gewone (snel)trein naar Akita door te gaan. Is dit goed te doen denken jullie?

Alvast bedankt!

Fuji Five Lakes of Hakone? Allebei zijn ze de moeite waard, Hakone is an sich mooier (tenminste, dat was mijn indruk na een dagje in beide plaatsen), maar uitzicht op Mt. Fuji is daar allerminst zeker, vanuit Kawaguchi-ko heb je veel meer kans. Maar als je toch van plan bent hem te gaan beklimmen is dat wellicht niet zo’n punt. Ik zie wel dat je die beklimming als een enkele dag hebt staan, het zou zover ik weet ook mogelijk moeten zijn niet ver onder de top te overnachten, en dan de zonsopgang vanaf de berg te zien, zou erg mooi moeten zijn.

Op dag 10 zou je naar Himeji doorreizen, om de volgende dag de stad te bekijken. Ik zou dan toch nog een nacht langer in Kyoto blijven, en pas de volgende ochtend naar Himeji gaan, daar je bagage in een kluisje stoppen, en 's avonds weer door naar Hiroshima. Veel meer dan het kasteel en de nabije tuinen is er in Himeji zover ik weet toch niet te zien, dat red je in een ruime middag makkelijk. In Hiroshima zou iets meer tijd geen kwaad kunnen, naast uiteraard de atoombom-monumenten is ook Miyajima eigenlijk gewoon een verplicht nummer, dat kost je ook een dag.

Osaka zou dan een plaats zijn om te schrappen, op zichzelf een aangename stad, maar heeft niks wat je absoluut moet zien. Het noorden van Honshu is mij nog onbekend, ik weet alleen dat het een teringeind in de trein is. En dan mogen de treinen nog zo comfortabel zijn, na een paar uur heb je dat ook wel gehad. Wellicht is een slaaptrein een optie?

Persoonlijk vond ik Matsushima een beetje tegenvallen. Ik vond het erg toeristisch en lang niet zo spectaculair als ik me van tevoren had voorgesteld (misschien had ik iets te hoge verwachtingen). De Zuiganji tempel, nabij de baai, is overigens wel de moeite waard. Ik zou eerder naar Nikko of Shirakawago/Takayama gaan i.p.v. helemaal naar het noorden te reizen (dat is meer iets voor een tweede of derde reis naar Japan).

Himeji is zeker in een (lange) middag te doen. Net wat WizardOfOss schrijft, veel meer dan het kasteel en de tuinen is er in Himeji niet te zien.

Als je het voor elkaar kunt krijgen, zou ik Mt. Fuji 's nachts beklimmen, zodat je de volgende ochtend de zonsopgang kunt zien. Dat is zeker een aanrader. Houd rekening met de (kleine) kans op hoogteziekte. Ik heb in 2004 Mt. Fuji beklommen en in mijn groep (van ongeveer 40 personen) kon één persoon de beklimming niet afmaken i.v.m. hoogteziekte.

Daarnaast inderdaad Miyajima niet overslaan als je toch in Hiroshima bent. Ik zou in dat geval Osaka uit het schema schrappen.

Ik zal rond dezelfde tijd Mt. Fuji beklimmen (de maandag erop waarschijnlijk), maar heb er ook voor gekozen dit 's nachts te doen. Houd er rekening mee dat de temperatuur nogal hoog ligt en je vol in de zon zult lopen, dit lijkt me overdag niet heel comfortabel. Naast dat de zonsopgang 's morgens mooi schijnt te zijn (dat geloof ik zo), lijkt het me ook fijner om niet in de brandende zon te hiken.

Maar dat is de keuze die ik heb gemaakt, wat er uiteindelijk echt beter is weet ik niet, voor mij is het ook nieuw. :slight_smile:

Je gaat wel “als een Japanner” door het land.
Maar je zult zeker een heel mooie tijd hebben!

Hallo 10o,

Ziet er goed uit! Hoewel ik om eerlijk te zijn niet weet of het haalbaar is of je bepaalde bestemmingen kan overslaan. mt. Fuji 's avonds beklimmen is om de zonsopgang te bekijken lijkt me iig een super goed idee van Sonatine!

Veel plezier en ik ben benieuwd naar je reisverslag!

Groet,

Kashimia
http://japan.startpagina.nl

Hoi,

ben bezig een reis naar japan te organiseren in oktober voor een Hoveniersbedrijf. Weten je in de buurt van Tokyo mooie tuinen die die echt de moeite waard zijn ?

Groet,

Johan