Motorrijden in Turkije

Ik had een vraagje,

Vorig jaar toen ik in turkije was had ik gehoord datje met een nederlands rijbewijs een motor mag rijden tot een max hoeveelheid CC. Volgensmij was het met een B rijbewijs tot 150CC ik weet het niet zeker en ik wou even vragen of iemand hier het wel weet.

De vraag is dus, tot hoeveel CC mag ik een motor rijden in Turkije. Want ik heb namelijk een QUAD (4 WIELER 150CC) en een B rijbewijs

Volgens mijn gegevens heb je gewoon een motorrijbewijs nodig.
Je moet alleen oppassen met een brommer huren, die zijn al snel meer dan 50cc waardoor je eigenlijk op een motor rijdt…

En welke gegevens zijn dat? Want bij het huren hadden ze duidelijk vermeld dat je tot 150cc of 100cc met een B rijbewijs kan rijden.

Auto en motorhuur in Turkije…die gegevens!!
Wat het bedrijf je verhuurt is anders dan wat de wet eraan geeft. Niets aan de hand zolang je geen ongeluk krijgt en de gendarme erbij moet komen…

Motorrijbewijs is gewoon nodig

Kijk ook even op een oud Topic. Een aantal mensen hier lichten het ook toe, waaronder een oud lid en beheerder Hans, hij woonde in Side en is ook goed op de hoogte van de wetgeving:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=87751

Wat ik bedoelde is op een QUAD, die is in Nederland te rijden onder een B rijbewijs.

HAHAHA…sorry!!!

Iedereen wil altijd met een autorijbewijs op een motor rijden!!! Dus je ‘leest’ soms iets anders…

Geen idee… echt niet.

Geen probleem, dankjewel :slight_smile: Bump voor een ander antwoord! :dag: