Rijbewijs nodig voor scooter Turkije?

ik ben zestien jaar oud, en hbe mijn certificaat voor scooter, mijn vraag is moet je in turkije een rijbewijs hebben om een scooter te kunnen huren??, of kan dat ok gewoon alleen met bromfietscertificaat??

Reactie verwijderd door Hans.

oke dus het is nog niet zo simpel allemaal, goed ik zal erover nadenken. in iedergeval hartstikke bedankt

De meeste ´brommers-scooters´ daar zijn motoren. Meer cc dan voor een brommer geld. En daarom is het ook af te raden als je geen motorrijbewijs hebt!

Hooooooi.
Mijn ouders hebben 2 scooters van 150 cc (anders kom je de berg moeilijk op). Ik en mijn broer hebben een AM rijbewijs, mogen we dan heirop rijden? de lokale mensen zeggen dat het geen enkel probleem is, maar wij zijn hier niet zo zker van.

Nee dat kan niet, omdat je dus geen motorrijbewijs hebt. Niets aan de hand zolang je geen probleem hebt, maar maak je een aanrijding ofzo dan heb je een groot probleem.

Ik zou het dus niet doen…

weet iemand dat je als nederlander misschien een motor rijbewijs daar kan halen misschien is het er makelijker en of goedkoper dan nederland voor mij is het alleen voor in turkije groetjes theo

“eclips” ik snap je antwoord niet, Theo vraagt over het halen van een rijbewijs, niet over de huur van scooter/motor. Kun je je antwoord nog even toelichten… ehhh"eclips"

ehhh ‘eclips’ het AM rijbewijs is het nederlandse brommerrijbewijs…dus… gewoon in nederland gehaald lijkt me…

ja waarom niet ik rij in turkije met een auto met nl rijbewijs heb zelf ooit een aanrijding gehad zonder schuld we hebben de politie er bij gehaald maar er was niets aan de hand geen probleem dus

Theo: het is een brommerrijbewijs voor een motor…dat gaat dus anders: dan rijd je zonder rijbewijs eigenlijk(Hier mag je met een AM rijbewijs ook niet boven de 49cc berijden)

Met de auto geen probleem: je hebt een autorijbewijs. Eventueel een internationaal rijbewijs halen bij de ANWB(Heb ik nog nooit gedaan eigenlijk) Maar gewoon lekker de omgeving verkennen, veel leuker dan met een georganiseerde excursie!!!

hallo
het ıs vanaf januarı verplıcht een rıjbewıjs te hebben hıer nu en 18 jaar te zıjn en je mag nıet meer dan99cc zıjn dan moet je een a rıjbewıjs hebben en een helm word nu ook strenger op toegezıen nu kosten 62 lıra

dus met anderen woorden mag je met een normaal rijbewijs voor bromers tot 99 cc rijden in turkije?

als je een nıeuw rıjbewıjs heb wel met het oude nıet daar staat het nıet op aangegeven dus ze zeggen dan je heb het nıet

mag je met een brommobiel in turkije rijden 45 km autotje??? wie kan me helpen heb half internet al afgezocht.

alvast bedankt