Motorreis Eindhoven - Kuala Lumpur

Ik vertrek Oktober/November . Ik rijd alleen en was benieuwd of iemand nog tips heeft voor me of eventueel adressen waar ik terecht kan onderweg . Ook lijkt het me wel leuk om hier of daar een brief of iets dergelijks te bezorgen voor mensen . Ik rijd via Oostenrijk richting Turkije , Iran , Pakistan , India , ik moet dan verplicht richting het Noorden , Nepal ,in Kathmandu neem ik samen met mijn motor het vliegtuig naar Bangkok omdat over land het niet mogelijk is door Birma of China te reizen ( zoals het er nu voor staat ) wat ik vreselijk jammer vind , van Bangkok naar Chiangmai , Laos , Vietnam , terug naar Thailand dan naar beneden naar Maleisie met als voorlopige eindbestemming Kuala Lumpur . Misschien rijd ik door naar Singapore omdat het inschepen van mijn motor terug naar Nederland wat eenvoudiger kan zijn maar dat zie ik daar wel . Mijn route staat qua landen wel zo’n beetje vast maar voor de rest bekijk ik het per dag en omstandigheden . Dus als iemand tips heeft of vragen hoor ik het graag .
Eddie van de Wiel

Wowww door Iran? Lijkt je dat niet gevaarlijk?

Dank je voor je reactie . Ik verwacht alleen problemen in Noord-Oost Turkije , zogenaamd opiumgebied en Pakistan waar ik snel door heen ga !

Oke, ja je gaat wel door de risicogebieden lijkt me… maar wel super gaaf zo’n motorreis!

hey dat klinkt als een prachtige reis!
even paar kleine overdenkingen van mijn kant.

  • maak je geen zorgen over noord-oost turkije! valt allemaal mee. alleen uiterst zuid-oost (omgeving hakkari) moet je ontwijken.

-grens overgang bij essendere in zuid-oost turkije is vele malen kleiner en rustiger dan die grote bij bazargan. zeker aan te raden!!! scheelt ook een hoop gedoe met bureaucratie en afgezet worden door ‘‘derden’’.
wel aan te raden is om dan vanaf het noorden te komen aanrijden want vanuit het westen is via het ‘‘hakkari gebied’’.

  • iran ben ik anderhalf jaar terug geweest en was niks engs aan. toendertijd was overigens vanaf bam tot aan pakistan konvooi rijden. daar ben ik zelf niet geweest dus kan ik niks over melden!! in yazd is goede plek om misschien paar dagen te blijven en te kijken of er nog wat meer mensen door pakistan willlen. is wel fijn denk ik om te groeperen door pakistan.

  • dan nog kleinigheid over vietnam. u zou nog even moeten checken of het mogelijk is om met eigen vervoer naar binnen te gaan. zover ik weet is dit nagenoeg onmogelijk. mooie alternatieve route is dan om laos helemaal aftezakken en dan cambodja in en dan op die manier weer terug naar thailand.

  • rest hebt u al duidelijk goed uitgezocht dus volgens mij gaat dat helemaal goed komen! heel veel plezier in ieder geval!

Brend , hardstikke bedankt voor de informatie !!! Ben ik erg blij mee . Vietnam gaat inderdaad niet en had , zoals jij ook al aangaf , via Laos naar beneden te gaan en via Cambodja weer terug te gaan naar Thailand .
Top dat je reageerd met deze goede informatie,
Fijn weekend ,
Eddie van de Wiel

Hallo,
Zie onze site, www.trottermoggy.com, daar staat veel info op.
Wij wonen nu in Chiang Mai Thailand, dus de hollandse koffie staat klaar.

groetjes Kees en Els

1 like