Ik ga mei 2011 een motorreis maken naar het oosten.
Via Oost Europa naar Turkije en dan langs de grens met Iran en Irak weer richting Griekenland en over de Balkan weer naar huis.
Een reis van ongeveer 10.000km.
Dit zal een kleine 4 weken inbeslag nemen.
Ik zoek een of twee mede reizigers.
Mensen met behoorlijk wat motor ervaring en een stevige bike.
Ik weet dat mei 2011 nog ver weg is maar zoān trip vergt wel enige voorbereiding.
Geinterresseerd, stuur een reactie
Hallo, las dat je richting turkije zou gaan in 2011 met de motor. Nu was ik ook van plan die richting uit te gaan.Ben zelf een fervente motorijder, momenteel een 1200 rt.Zou me een nieuwe gs adventure willen aanschaffen begin januari.Ben zelf 48 jaar ,ongehuwd en woon in Vilvoorde belgiƫ. Misschien kunnen we samen 'ns brainstormen?
Mvg
Ik wil wel eens met je brainstormen over een trip naar Turkije.
Ik heb zelf een R 1200 Gs, echt een fantastische motor, kan ik je aan bevelen.
Doe maar een voorstel over hoe en wat.
hee hee
ben afgelopen zomer in oost turkije geweest langs iraanse (ook iran in) en iraakse grens (kun je ook in maar hebben we niet gedaan) dus als je info wil kun je het altijd bij mij proberen. wie weet kan ik je helpenā¦
veel plezier en succes
grbrend
Het je die reis solo gedaan of met meer mensen?
Waar heb je overnacht, wat voor soort accomodatie?
Wat voor problemen ben je onderweg tegen gekomen?
Ben je via Roemenie en Bulgarije gegaan of via Kroatie?
Ik zoek nog steeds een reisgenoot, maar wil anders solo gaan.
Heen via oost Europa en terug via de Balkan.
Willem,
Wij waren met zijn vijfen. 1 auto. 2 ouders en drie kinderen (20,18,15). Het makkelijkste is om via oostenrijk slovenie kroatie servie bulgarije turkije te gaan. of oostenrijk hongarije servie bulgarije turkije. geen zorgen maken over oost europa. wordt steeds beter. klein beetje aan de snelheid houden in bulgarije want daar zitten ze er nog al boven op. wij zijn eerst via noordkust van turkije naar georgie gereden en toen via oost turkije naar iran en dan vanuit iran weer door oostturkije naar nederland. campings zijn hier en daar te vinden (niet heel veel)en anders niet te dure hotelletjes. wegen wordt overal aangewerkt maar ze blijven soms toch wel achter bij de rest van turkije. campings zijn bij de sumela kloosters, dogubayazit, 2 bij het Van meer en bij de nemrut dagi (met die beelden, al is dit al verder naar het westen). misschien zijn er nog meer maar die ken ik niet. bij google even wat verschillende dingen intoetsen en kijken wat er qua campings uit komt rollen. als je beetje op de campings rijdt die er zijn dan is het natuurlijk wel het leuke dat je de mensen die er rondtrekken ook meteen tegen komt. want die verzamelen zich allemaal op die paar plekken die er zijn. wij zijn eigenlijk geen problemen tegen gekomen. de grens met turkije is trouwens niet veel aan de hand. kan als je op druk moment bent wel even duren maar alles is goed georganiseerd tegenwoordig. zie net dat je mei 2011 gaat, dus zal niet heel druk zijn bij de grens denk ik. ooow ja nog 1 ding!! ik zou wel even goed nadenken over de weg langs hakkari richting sirnak die heeeeel dicht langs de irakese grens loopt als je alleen bent. tenzij je wel wat gewent bent maar die weg was afgelopen zomer werkelijk in oorlogsstaat. hihi. wel spannend maar als je alleen bent beetje bedreigend misschien. overal militairen, checkpoints, tanks, mitrailleurs, militairen altijd in vol ornaat met helm op etc. bleven ook achter zandzakken zitten als je aan komt rijden etc. maar kan volgend jaar beter zijn. is ook alleen die weg de rest van oost turkije is prima. ik moet even weg dus stop mijn verhaal maar als je nog meer vragen hebt stel ze gerust!! groetjes brend
hoi willim, kom je soms langs ADANA richting ANKARA als je in Turkije bent⦠als dat zo is?? zou ik leuk vinden als jullie bij mij langs zouden komen⦠ik heb namelijk een kleine onderneming op die route. ik doe ecotoerisme in mijn geboorte plaats NIGDE. Oh, de laatste stukje van servie richting de bulgarse grens is erg gevaarlijk. ik heb dat weg zeker zes keer gereden en het is al 30 jaar het zelfde. je hebt op dat stukje heel veel tunnels kort en snel achterelkaar en de meeste hebben geen of weinig licht.
Ik kom inderdaad bij je in de buurt, Gƶreme is een van de stops onderweg.
Ik weet niet precies wanneer ik daar arriveer maar naar verwachting tussen 17 en 21 mei. Als je me je contact gegevens stuurt neem ik te zijner tijd contact met je op.
wij (mijn vrouw en ik ) mijn vrouw zit altijd achterop, wij zijn ervaren motorrijders en willen in mei 2012 naar turkije op vakkantie , wij willen het liefst tot centraal turkije op de motor , en zoeken stellen die het aandurven om met ons een leuke tourtocht te rijden , ik hou wel van vlot doorrijden , niet racen, Wij rijden op een adventure 1200. en willen het liefst een camping trip, soms een hotel.mei 2012 is nog ver weg maar leuk om naar uit te kijken.stellen die ervaring hebben met turkije, zou helemaal geweldig zijn. gr henk. karin.
Zeker doen, zoān reis door Turkije. Ik ben net terug.
Kijk voor een verslag op: http://roadtriptoturkey.blogsnel.nl
Als je dan nog meer wilt weten hoor ik het wel.
Veel plezier bij de voorbereidingen.
Ik ben een motorreis met een vriend aan het plannen (2 motoren) via de oostelijke kant van de Balkan naar midden-Turkije en via westelijke Balkan of Italie" weer terug. Trekken er circa 4 weken voor uit. We vertrekken okt 2013 of april 2014. En onze sport is ook een beetje de luxe hotels etc te mijden en het locale leven op te zoeken. Mag dus soms best primitief zijn. Zoeken tips, trips en mogelijk heeft iemand vergelijkbare plannen zodat we van elkaars kennis van de voorbereiding kunnen profiteren.