Hallo allemaal,
Ik ben van plan om volgend jaar op de motor naar Scandinavië te gaan. Misschien naar de Noordkaap en terug.
Wat ik voor ogen heb, is op de bonnefooi met tent die kant op rijden. Niets georganiseerd en gewoon vrijheid-blijheid.
Ik zoek ik iemand die mee wil. Het liefst ‘ongeveer’ dezelfde leeftijd. M/V onbelangrijk.
De periode is ongeveer mei-juni.
iemand interesse?
Ik ben een (jonge)man van 28 jaar uit utrecht die rijdt op een BMW F650 GS Dakar.
Groeten richard…
Hoi,
Ben dit jaar met de motor op vakantie geweest in Luxemburg, en dat is me prima bevallen. Ben nu aan het orienteren voor een reis wat verder weg, Schotland of Scandinavie.
Het type reis wat je voorsteld is ongeveer wat ik in gedachten heb, niet al te luxe, gewoon tentje, en kijken waar je terecht komt.
Dus ik heb zeker interesse, tijd van het jaar maakt niet zo gek veel uit, ik boek gewoon mijn agenda in die tijd leeg, maar liefst natuurlijk als het de beste kans geeft op redelijk weer 
Ben man, 31 jaar (dan 32) en woon in Nieuwerkerk (Zeeland) en rijd een BMW K1100LT
Groeten, Remon
Hoi Remon,
Leuk dat je reageert. Momenteel ziet mijn plan er zo uit dat ik de reis beperkt heb tot een rondreis door Zuid Noorwegen. Voor de noordkaap moet je meer tijd uittrekken en ik heb geen zin een race naar de Noordkaap en een race terug. ik wil wel wat van het land zien onderweg.
Hoe ziet jouw plan er voor volgend jaar uit? Scandinavië is natuurlijk ontzettend groot.
Groeten richard.
(En ja… ik ben tegen die tijd ook een jaartje ouder…)
Hoi Richard,
Heb zelf niet direct een vastomlijnd plan. Ben dit jaar 1 week weggeweest, zou er nu ongeveer 2 weken van willen maken, niet echt veel langer, ook ivm de kosten. Maar een dag meer of minder maakt me ook niet echt uit 
Ben zelf nog nooit die kant uit geweest, en van kennissen hoor ik dat het richting Noorwegen erg mooi is, het lijkt me ook erg leuk om lekker ‘primitief’ te reizen, zelf wat eten klaar brouwen, tentje opzetten als het uitkomt, etc…
Mijn brommert is beslist geen off-road, naar ik begrijp is dat geen probleem, maar het hangt er wellicht van af welke route je neemt?
Zou er ook evt. andere banden onder kunnen leggen.
Dus eigenlijk op ontdekkingsreis, maar dan eens hogerop ipv het ‘warme’ zuiden.
Wel vantevoren locaties opzoeken die de moeite waard zijn om te bezoeken, maar dan verder gewoon maar kijken hoe de rit verloopt, niet direct volgens een vast uitgezette route. Heb dit jaar in Luxemburg wel plaatsen opgezocht waar je fatsoenlijk een tent op kon slaan, en dan vandaar uit rondritten gemaakt. En dat was er 's ochtends op uit gaan, en 's avonds weer terug, en op het moment zelf beslissen om links of rechts af te slaan. Heerlijk!
Remon
Hey Remon,
Ik geloof dat je dezelfde insteek hebt over reizen als ik. Ik wil zelf ook maximaal 2 weken weg. Dat vind ik lang zat. Ik heb dan nog wat ‘dagen’ over om nog wat andere tripjes te maken.
Ik heb zelf wel een enduro, maar ik zoek niet bewust het onverharde op. Ik weet eigenlijk niet hoe de meeste wegen er in Noorwegen bij liggen. dat is iets om uit te zoeken.
Hoe sta ja er tegenover om is kennis te maken en te kijken of we door 1 deur kunnen? Dat is natuurlijk ook belangrijk.
Groeten richard…
Hoi Richard,
Klinkt goed dat we hetzelfde denken over reizen met de motor!
Ben nog wat reisverslagen aan het nazoeken, maar voorzover ik kan zien heeft Noorwegen prima wegen, en als er eens een keer wat mindere tussen zit, ook geen probleem.
Een tijdsduur van max. 2 weken lijkt mij ook ideaal, ik zou dan een 3de week vrij kunnen nemen om echt ‘vrij’ te hebben, of ergens later op het jaar nog eens een weekje vrij te kunnen nemen om ergens naar toe te gaan.
Lijkt me leuk om kennis te maken, ben zelf vrij gemakkelijk in de omgang, ben in het dagelijks leven rij-instructeur en mede dat beroep gekozen omdat je dan met verschillende soorten mensen in aanraking komt.
Als je (op kortere termijn) kennis wilt maken lijkt het me handig om even via een persoonlijk berichtje een afspraak te plannen, in de weekenden kan ik meestal wel, maar in verband met mijn werk moet ik dat wel vantevoren weten.
Groeten, Remon