Gezocht: reisgenoten scandinavië zomer 2007 Finland Noorwegen Zweden

Ik ben een gezellige gozer (26jr) die gewoon in de zomervakantie van 2007 lekker een rondreis door Scandinavië wil maken met mijn VW camper.
Gewoon relax op vakantie voor een week 3 -4 vanaf nederland via Duitsland richting Denemarken, Noorwegen, Zweden en Finland en dus heerlijk genieten van de mooie natuur.Wild kamereren en op normale campings kamperen afwisselen.
Dat 't super is met zo’n bussie kan ik uit ervaring spreken. Mocht je meer over mijn plannen willen weten mail me dan!

Groeten Marc

Ik heb opzich wel interesse maar ik zou graag wat meer over jou willen weten. Wat doe je normaal, wat voor persoon ben je en wat voor dingen wil je op je vakantie doen? :slight_smile:

Hallo,

Allereerst bedankt voor je reactie,

FF de antwoorden op jou vraagjes.

Wat doe ik normaal:
Nou, in het dagelijks leven ben ik werkzaam als bouwkundig adviseur bij een bouwbedrijf. Zal meteen maar melden maar gezien mijn vakgebied zit ik dus vast aan een bouwvakantie. Die loopt van maandag 23-7 t/m vrij 10-08 en ik neem sowieso een week eerder of week later een extra week ATV dagen op zodat ik totaal 4 wkn vakantie heb. Geen idee of jou dit uit zou komen maar dat komt later,

Wat voor persoon ben ik:
Ik ben een tevreden mens die enorm kan genieten van gezelschap van anderen maar net zo goed van het leven een feestje kan maken zonder mensen om mij heen. Ik maak gemakkelijk kontakt en vind daarom op deze manier reizen zo leuk omdat je zo veel verschillende mensen tegen komt.

Ik hou van gezelligheid, avontuur, mooie natuur maar kan ook enorm genieten van het bezoeken van steden met alles erop en eraan.
Bijvoorbeeld wakker worden met het nuttigen van een eerste kopje koffie onder het genot van de stilte en een prachtig uitzicht is toch wel het ultieme vakantiegevoel. Verder ben ik erg sportief en gaan ook zeker fietsen mee!

Ik woon nabij Alkmaar. Vanwaar deze oproep: Nou, een paar vrienden van me wilden wellicht wel mee maar die vinden 3-4 weken te lang en zijn niet echt van die kampeerders vandaar deze oproep.

Wil gewoonweg genieten van al het moois daar. Heb inmiddels best wat reiservaring maar ben dus nog nooit naar Scandinavië geweest, vandaar. Heb niet echt een planning ofzo maar wil via Duitsland, Denemarken eerst naar Zweden en dan Noorwegen. Natuurlijk ook naar de noordkaap en Finland. Dit schijnt de overtreffende trap van mooi te wezen vandaar…maar het zou best anders kunnen lopen want: Mijn ideale vakantie is gewoon relax genieten van al het moois aldaar. Lekker wildkamperen en wakker worden aan een mooi meer, bos of aan de kust. Iedere dag zien we wel weer waar we heen gaan. Zo moet vakantie wezen. Als 't mooi is stoppen en genieten en anders lekker doortuffen en we zien wel waar we belanden, kortom het ultieme vrije gevoel. Een beetje afwisselend bezoek aan campings is ook wel zo fijn. De natuur trekt mij maar vind het ook erg leuk steden te bezoeken. Hou er wel van dit af te wisselen dus na het zien van heel veel bossen, meren en natuurschoon hebben steden ook zeker wat te bieden.

Het is echt super hoor met zo’n camper, helemaal in die landen zoals jij waarschijnlijk wel weet. Met de bus is zo relax en nog best riant ook. Geen tentje opzetten, keuken inrichten en zo. Parkeren en klaar. Top. Kan direct bakkie koffie of thee zetten en 's avonds koken in de camper is vrij eenvoudig. Ben intussen (na 10 maanden Nieuw Zeeland) aardig thuis in 't kamperen. Ga in de camper trouwens een koelkast inbouwen. Het gasfornuis met water en spoelbakgedeelte zit er al in. Je moet trouwens niet verwachten dat de bus snel is maar waarom haasten.

Nog even kort mijn hobby’s: tennis, voetbal, mountainbiken en een overgewaaide hobby uit Nieuw Zeeland die ik nu ook in NL beoefen n.l. golf en tja avontuurlijke reizen…en eigenlijk nog veel meer.

Nu heb ik uiteraard ook een paar vraagjes:
Wat is jou leeftijd? En wat doe jij in het dagelijks leven. Heb je al een beetje reis cq. kampeerervaring? Ben natuurlijk wel benieuwd naar je reactie. Nou wie weet is 't wat om binnenkort eens af te spreken ofzo als je natuurlijk zin hebt om mee te gaan naar Scandinavië.
De reacties stromen binnen en zondag ga ik zelfs al bij iemand langs. Je wilt toch uiteindelijk weten of je een beetje dezelfde interesses e.d. hebt en vooral dat ’t een beetje klikt. In principe zat ik totaal te denken aan 3 personen (incl.mijzelf). Er kunnen 4 personen in de bus slapen als ik het dak opklap maar da’s denk ik iets te druk en qua ruimte wordt ’t al wat minder.

Nou, dat wat 't even. Hoor het wel weer van je

Groeten Marc

Hoi Marc,

Ik begin het steeds leuker te vinden wat jij wilt. Ik heb al eens gemaild, maar nog geen reaktie gehad. Ik begrijp dat je veel reakties hebt ontvangen, dus vandaar waarschijnlijk.

Ik ben zelf al eens met een tot camper omgebouwde bus naar Scandinavie geweest. In 3 weken heen en terug naar Lapland. En dat was veel kilometers maken. Ik denk dat de Noordkaap voor jou dan net iets te ver is, zeker als je niet alleen maar wilt rijden maar ook relaxen. Want je komt onderweg wel veel tweebaanswegen tegen die niet opschieten.
Als je meer informatie wilt, moet je me maar eens terugmailen.

Groetjes,
Theo

[FONT=Arial]Hallo Theo,

Sorry voor de late reactie. De afgelopen wkn zijn enorm druk geweest. Nog bedankt voor je reactie trouwens. Zo te lezen wat ’t dus behoorlijk kilometers maken. Ben uiteraard erg benieuwd naar je ervaringen daarzo. Gisteren de afstanden gemeten op Google Earth en da’s idd. pittig. Moet uiteindelijk ook de tijd overhouden om relax te genieten! Wat je al aangeeft zijn het geen nederlandse platte 2-baanswegen en schiet het niet echt op met kilometers vreten. Dit ben ik mij terdege bewust. 100 kilometer afleggen op platte Hollandse goed begaanbare snelwegen is wel wel ff wat anders dan 100 kilometer in dat soort landen. Na 10 maanden Nieuw Zeeland ben ik me dit wel bewust! Desondanks wil ik erg graag tot de Noordkaap komen, lijkt me vet! Wil er totaal 4 wkn voor uittrekken.
Was afgelopen zondag bij eerste eventuele reisgenoot langsgeweest en die had het idee om in Helsinki de boot naar Stockholm te pakken (of de boot naar Estland). Vroeg mij natuurlijk af, maar dit laatste (Via Estland richting Holland) is denk ik ondoenlijk in 4 wkn als je houdt van relaxten in de mooie natuur en ook een aantal steden wil bezoeken.

Erg benieuwd naar je reactie en wil graag meer weten onder meer:

  • Welk gedeelte vond jij het mooiste per land (noorwegen, zweden, finland)
  • Koelt het 's nachts erg af in een camper
  • Zijn er openbare toilletten? In Nieuw Zeeland n.l echt overal gewoon en dus een uitkomst voor kampeerders!!!
  • en nog veel meer…

Groeten Marc
[/FONT]