dit is voor het eerst dat ik dit forum gebruik.
Op 12-1 vertrekken wij naar BA en vliegen eind maart weer terug.
We trekken langzaam naar beneden om in Ushuaia uit te komen. Van hier uit vertrekken wij voor een tocht met de Ushuaia naar Antartica. We verheugen ons erg op de reis.
We hebben nog enkele vragen waar we hopen dat iemand ons mee kan helpen. We hebben al begrepen dat het erg warm is in BA en iedereen BA ontvlucht. Is het daarom beter BA te bezoeken op terug weg? We willen ook graag naar Iguazu. Kunnen we dat beter ook aan het eind van onze vakantie doen of juist voordat we naar beneden reizen? Het noordwesten willen we ook graag bezoeken en dat doen we zeker op het eind.
We willen graag 2 motoren huren in de buurt van Bariloche en in de buurt van Salta. Op internet is bijna niets te vinden. Heeft iemand tips voor ons of weet iemand hoe dat te regelen valt?
Alvast erg bedankt voor de tips.
Bas en Jolanda
Ik zou eerst naar het koude zuiden gaan en op het laatste naar Iguazu. Het is toch fijner om warm en gebruind naar huis te gaan. Hoe vroeger je in het zuiden bent hoe meer sneeuw er nog ligt, dus mooier vind ik.
Maar zoals ik opmaak uit je verhaal heb je de reis naar Antarctica nog niet vastliggen omdat je niet weet of je in het begin of op het einde naar het zuiden gaat.
Ik neem aan dat je toch iets geboekt hebt voor Antarctica.
De reis naar Antartica is geboekt en we vertrekken eind februari vanuit Ushuaia en komen 7 maart weer terug. Dan willen we naar Salta en 2 motoren huren. Als we dan naar Iguazu gaan en BA bezoeken gaat dat bij de tijd in het noordwesten af. We kunnen er ook voor kiezen eerst BA en Iguazu te doen en dan naar beneden reizen. We zijn ook met name op zoek naar mogelijkheden om een motor te huren. Kan hier weinig over vinden.
Alvast dank,
Jolanda en Bas.
Hartelijk dank allemaal voor jullie reacties.
Er zitten veel nuttige tips bij waar we wat aan hebben.
Ook hebben we leuke logeeradressen gezien in dit forum waar we graag willen gaan logeren.
We hebben nog enkele vragen:
Via dit forum zijn we op het idee gekomen om ook Salto de Mocona te bezoeken. Vanuit BA willen we rond 15 januari omhoog reizen om daar Esteros del Ibera, Salto de Mocona en Iguazu te bezoeken. Is dit te doen ivm regenseizoen en drukte ivm vakanties aldaar? Van daaruit willen we gaan vliegen naar bv bariloche of Puerto Madryn om onze reis naar Ushuaia (25-2 moeten we er zijn) te beginnen.
Na onze trip naar Antartica hebben we van 7 maart tot 29 maart om Salta en het noorden te bezoeken.
We vliegen dan weer naar het noorden. 31 maart vertrekken we weer naar NL.
Ivm de hitte in BA en tijd die we hebben. Is het verstandig om aan het begin van onze vakantie, half januari, of aan het einde eind maart BA te bezoeken? Hebben jullie nog een goede tip voor een redelijk hotel met Airco in BA?
Ik hoop dat jullie ons van advies kunnen voorzien.
Vriendelijke groet,
Buenos Aires moet je eind maart doen, geen twijfel over mogelijk. Hartje zomer (jan/feb) is het er ondragelijk warm en vochtig. Bovendien is de stad dan behoorlijk uitgestorven.
Voor wat betreft je plannen in januari in Esteros del Iberá en Mocona verwacht ik niet zoveel problemen qua drukte omdat dit relatief onbekende plekken zijn, ook voor de Argentijnen. Iguazú daarentegen is wel erg druk in januari (althans wij werken met enkele hotels die ons hebben aangegeven vol te zitten in januari).