Bedankt voor deze super tips! Jammer dat Wells Gray -> Anahim Lake zo ver weg is (9,5 uur). Lijkt me een beetje veel op een dag! Anders nog één overnachting maar dan kost de oversteek vanuit Bella Coola 3 nachten, terwijl we er max. 2 nachten voor uit willen trekken. Dus dan is tussen Williams Lake en Anahim Lake beter, maar wat heb je daar? O moeilijk zeg! Weer wat om over na te denken.
Van Wells Gray naar Anahim Lake is niet op één dag te doen. Zou ook zonde zijn; je hebt dan geen tijd om te genieten. Ik zou toch ergens anders een dag zien te winnen. Je hoeft bijv. niet heen en weer te rijden op het eiland naar bijv. Campbell River want dat ligt dan op de route.
Een mogelijkheid is: donderdag Wells Gray (Helmcken Falls Lodge? www.helmckenfalls.com), vrijdag naar Williames Lake (Super 8; 230 km/3 uur; verder niet zoveel te beleven), zaterdagnacht naar bijv Eagles Nest (Anahim lake; 316 km/3,5 uur), zondag naar Bella Coola (Coast Mountain Lodge;140 km/3 uur) en maandagmorgen de moie ferrycruise naar Port Hardy.
Het is een kwestie van plannen maar wel de moeite waard!
Ik durf het bijna niet te vragen, want ik vraag al zo veel. Maar welk hotel/lodge/cabin/B&B:slapen: is absoluut de moeite waard in Banff en Jasper en waarom? De een zegt dit en de ander dat… Moeilijk om te kiezen gewoon!
In Jasper: Raven House B&B. We zijn verschillende keren in Jasper geweest en hebben in lodges en B&B’s overnacht, maar deze stak er met kop en schouders bovenuit. Lekker ruim, goed ontbijt, fijn contact, etc.
Banff: de Banff Aspen Lodge. Prima betaalbaar, maar ja, dat is natuurlijk afhankelijk van je portemonnee. En verder: centrale ligging aan Banff Avenue met prachtig gerenoveerde kamers (niet de goedkoopste nemen, anders zit je in het oude gedeelte).
Canmore is een betaalbaar alternatief voor Banff: Resort Chateau Canmore. Goed geïsoleerd (de treinen maken veel lawaai) en een aparte slaapkamer. Op loopafstand van het centrum.
Field: het stadje ligt geweldig, is ook leuker dan Lake Louise. The Alpine Guesthouse is top, lekker ruim, leuk contact met Nederlandse eigenaar die hier al 20 jaar woont met z’n gezin, goed voor 4 personen.
In Jasper zaten wij in Patrica Lake Bungalows, een paar kilometer buiten het stadje, aanradertje. Mooi gelegen, ruime bungalows gelegen aan een aardig meertje, lekker rustig. En niet al te duur
En in Banff verbleven we in Inns of Banff, op zich niks mis mee, maar ook volstrekt niks bijzonders. Een groot hotelcomplex, gelegen aan de rand van Banff, vrij ver van de restaurants en winkeltjes vandaan. Maar goed, het was relatief goedkoop…
Helmcken Falls Lodge in Well’s Gray is inderdaad trouwens ook prima, en ideaal gelegen direct tegen het park aan. De enige tegenvaller vond ik het restaurant, niet slecht, maar kleine porties en knap aan de prijs.
Bedankt weer voor de tips!
Wie heeft er gehoord van: Banff Rocky Mountain Resort in Banff en van Tekarra Lodge in Jasper en tenslotte van Alpine Meadows Resort in Clearwater? Je wordt vriendelijk verzocht hetzij positieve danwel negatieve ervaringen hierover door te geven!