In december willen mijn man en ik als onderdeel van onze rondreis door Midden-Amerika ook een aantal dagen naar Bocas del Toro. Heeft iemand een idee wat het mooiste en/of fijnste eiland is van de eilandengroep?
Bocas is iets waar je van moet houden, maar de eilanden verschillen wel van mekaar. Wij zijn ooit drie dagen op Colon geweest in het plaatjes Bocas Del Toro. Hier zo goed als geen strand, maar alleen steigers vanuit de hotels aan de waterzijde. Boca del Drago (andere zijde van het eiland Colon) is wel de moeite waard, als je van wat meer rust en strand houdt. Verder kun je je ook naar andere plekken laten varen. Bastimentos is ook leuk voor een dagje strand. Snorkelen of duiken hebben wij destijds niet gedaan, want het was in het regenseizoen en het was constant troebel door de uitloop van het vaste land. Verder waren we al een paar dagen op San Blas geweest, waar we al voldoende aan onze trekken qua snorkelen waren gekomen
De keuze voor een eiland ligt een beetje aan jezelf. Waar je van houdt. Heb je ´s-avonds zin in een feestje, dan zou ik zeggen isla Colon. Wil je meer voor je rust naar Bocas, dan is isla Bastimentos misschien een beter optie. Verder zijn er verschillende stranden in de omgeving die absoluut de moeite waard zijn, zoals starfish beach en red frog beach. Ook kun je een dagtripje naar isla Zapatilla maken.
Bedankt voor jullie reacties! We hebben inmiddels een leuk hotelletje geboekt op Isla Colon. We zijn van plan om wat dagtochtjes te maken naar de andere eilanden, maar kunnen dan 's avonds ook leuke restaurantjes / barretjes bezoeken op Isla Colon.