Verschil Bocas del Toro en de kust tussen Chuita en Sixaola

Iedereen is helemaal enthousiast over Bocas maar is dit echt zo anders dan de kust tussen Chuita en Sixaola? Dat ziet er ook al prachtig uit. :vak02:
We hebben vrij weinig tijd dus proberen we zo min mogelijk te reizen.

Vanuit Cahuita en Puerto Viejo worden er 1 of 2 daagse tours georganiseerd naar Bocas del Toro.
Dan kost het niet veel tijd. En kun je zelf het verschil meemaken.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Bedankt voor de tip, maar die kosten vast een hoop centjes :wink: Maar is het vooral de sfeer die ander is? Is de zee helderder? Wittere stranden? Toeristischer? Meer dieren? Duurder waarschijnlijk? Beter snorkelen? Dat kan je me vast wel vertellen :smiley:

Het is inderdaad duur. Een dagtocht kost US$ 200 p.p. incl. lunch, snorkeltoer en eilandbezoek.
Het snorkelen is mooier bij Bocas. Het water is helderder. Wat dieren betreft zie je bij Bocas alleen zeedieren.
Bij de Caribische kust landdieren zoals apen, luiaards enz.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Dank je! Ook al zijn we snorkelgek dan slaan we dat toch even over :slight_smile: Vraag me sowieso af of het kan tippen aan Thailand en Rode zee :wink: Misschien een volgende keer icm San Blas! Oh krijg helemaal zin in de reis!

Een van de mooiste plekken om te snorkelen in Costa Rica is bij het eiland Caño.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

1 like

Bij het Isla del Caño kan je inderdaad prachtig snorkelen. Vanuit Manuel Antonio en Corcovado NP (en diverse plaatsen daartussen) worden tal van dagexcursies aangeboden. Wel opletten met de zon, want ik ben tijdens het snorkelen vreselijk verbrand in Costa Rica (zo erg dat ik mijn benen meerdere dagen niet meer kon buigen).

Oei dat is minder idd!
Nou ik denk dat het muntje gooien wordt als we daar zijn. Kunnen niet kiezen tussen Corcovado en Cahuita kust. Misschien ook het weer maar afwachten. Corcovado geweldig dat je zo van de jungle de zee in loopt. Maar Cahuita beter bereikbaar en misschien wat rustigere zee en goedkoper. En dan hebben we ook nog Torteguero dat we volgens sommigen niet mogen missen. Hahaha drama!

Ik vind Corcovado absoluut het mooiste gebied van Costa Rica, omdat het zo ongelooflijk ongerept is en de hele reis ernaartoe een avontuur is. Maar elk deel van het land is prachtig, dus als je voor de goedkoopste plekken gaat zal je ook niet teleurgesteld worden! Tortuguero is ook fantastisch :slight_smile:
Altijd moeilijk he, die keuzes van wat wel en wat niet.

2 likes

In Costa Rica moet je altijd snorkelen met een T-shirt aan. De mix zon en zee is fataal als je dat niet doet.
Een mooie reis is
San José - Tortuguero - Cahuita - Sarapiqui - La Fortuna - Rincon - Monteverde - Alajuela. Met een huurauto.
Met het openbaar vervoer beter San José - Tortuguero - Cahuita - Sarapiqui - La Fortuna -(bus-boot-bus) Montevrede - Alajuela
Je hebt weinig tijd, wil je veel plaatsen bezoeken dan zit je dagen in de bus. Wil je meer genieten dan kun je er beter nog een bestemming uitlaten.
Met Corcovado: San José - binnenlandse vlucht Palmar Sur of Drake naar Corvovado (minimaal 3 nachten met snorkelen bij Caño) - binnenlandse vlucht terug en dan een rondje Monteverde en La Fortuna en eindigen aan het strand bij bijvoorbeeld Samara.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

1 like

snorkelen bij Caño Island kun je het beste doen in de periode januari-april. In de regenmaanden september-november is het water er behoorlijk troebel.

Costa Ballena is het gebied vanaf de rivier Barú, bij Dominical (Zuidelijk Costa Rica aan de Pacific) tot aan de uitmonding van de rivier Terraba iets ten zuiden van Ojochal.
Het zuiden is een een prachtig gebied: toeristisch gezien sterk in opkomst, echter alles kleinschalig. Dus beslist géén 15 verdieping hotels, all inclusive. Bekend om de walvissen die hier voor de kust zwemmen vanaf augustus tot oktober en vanaf januari tot aan april. Het hele jaar door ook dolfijnen en zeeschildpadden. Te zien op zee bij het Nationale Park Marino Ballena. Maar ook de stranden zijn prachtig, door palmen omzoomd. Bij Uvita en vooral bij Playa Tortuga zijn organisaties bezig met het beschermen van de zee schildpadden die daar op de stranden hun eieren komen leggen. In september kruipen ze uit het ei en schuifelen dan de zee in. Prachtig gezicht. De heuvels en bergen achter de stranden is een paradijs voor vogelliefhebbers en de kleine (gif-) kikkertjes. Er zijn veel watervallen. De mangroven van de rivier Terraba en iets zuidelijker de rivier Sierpe zijn broedplaatsen voor veel diersoorten: apen, slangen, krokodillen, kaaimans, luiaards, vogels, enz. Vanuit Costa Ballena is het makkelijk een dagtrip te maken naar het Nationale Park Corcovado, een groot nog volkomen ongerept tropisch regenwoud, waar de jaguar, de poema en de tapir leeft. Ook kun je gaan duiken en snorkelen bij Caño Island.
En zo zeer er nog veel meer dingen te zien! De indianendorpjes, de grote ronde stenen bollen, heel lang geleden gemaakt door indianenstammen. Waarom weet niemand.

Veel plezier
Otto

www.elmonofeliz.com

1 like