Mooie route?

We zijn aan het denken over een route in dec-feb (8 weken).

Is de volgende route te doen met een campervan en de moeite waard?

Vliegen op Brisbane. Frasier eiland bezoeken en dan afzakken naar Siney en dan Melbourne. Dan Tasmanie, en dan uiteindelijk naar Adelaid. (en tussendoor misschien met vliegtuig naar de red rocks een paar dagen)

Dit omdat cairns-melbourne waarschijnlijk te nat enzo was. Of hebben jullie nog andere ideeen? (niet door outback want dat mag niet met de camper, en is het dan daar niet veel te heet?)

Hi Pango
Ik heb net wat geschreven voor Els. Misschien is dat voor jou ook nuttig. Wie heeft je verteld dat je met een CV de Outback niet in mag?? Je moet alleen altijd op verharde wegen blijven maar een kort stukje naar een camping, hotel, of National Park mag ook.
Het zal warm zijn in de Outback. So what? Dat hoort bij Australia.
Januari is de vakantie maand in Australia. Als je die kan vermijden doe het dan. Els gaat febr-april. Veel beter.
Brisbane aanvliegen is echter wel een goede mogelijkheid. Australia is groot en Brisbane naar Cairns is 1700 km en veel natter in Cairns. Dec-feb zou niet mijn keuze zijn voor het noorden.
Fraser Island is prachtig. Helaas zijn er geen humpback whales die tijd van het jaar maar je kan niet alles hebben. Onderweg naar Hervey Bay (ca. 4 uur rijden van BNE) heb je ook nog Australia Zoo van wijlen Steve Irwin. Meer dan een bezoek waard en de Sunshine Coast ten noorden van Brisbane is ook prachtig, maar druk die tijd van het jaar.
Tasmania is prachtig, maar ik denk niet dat je de camper mag meenemen op de boot. Weet dat niet zeker. Weet wel zeker dat het niet toegestaan is om een auto mee te nemen. Ben niet zo bekend met campers.
Je zou in Brissie kunnen beginnen, naar Fraser Island gaan en dan langs de kust afzakken helemaal naar Adelaide. South Australia en Victoria zijn prachtige gebieden. Met 8 weken zou je van Adelaide ook nog via het binnenland terug naar Sydney kunnen gaan. De mogelijkheden zijn eindeloos dus is het moeilijk hier raad te geven. Wij hebben heel wat gezien in Australia en hebben alles met de auto gedaan dus als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Yeehaw.

Als ik jou was zou ik naar de westkust gaan. De westkust is nog niet gigantisch overrun door backpackers en toeristen. Ik ben van de meeste mensen die ik tegengekomen ben, alleen maar gehoord dat de westkust 10 x mooier is dan de oostkust. bewijs heb ik niet, want ik heb juist alleen de westkust gedaan. maar doe gek, en kies iets anders dan de rest. Ga voor de westkust.

Western Australia is inderdaad prachtig maar houd er ook rekening mee dat de Wet ook in het noorden van WA toeslaat, zoals in de Kimberleys en dec-feb is weer niet de beste tijd. Wel de goedkoopste want het hoogseizoen daar is tussen juni en october. Tevens zal je niet veel kust zien als je tussen Perth en Broome gaat rijden. De wegen lopen allemaal in het binnenland. WA heeft wel een van de mooiste gebieden van Australia, Coral Bay en Ningaloo Reef. Helaas zal het in januari hier volzitten want erg veel accomodatie is er niet.
Yeehaw

Vanuit Melbourne kun je gerust een auto of camper meenemen op de boot, hebben wij ook gedaan en we waren niet de enigste. Dit was wel in 2004.
Wel pillen tegen zeeziekte meenemen. Dit is een van de ruwste waterwegen ter wereld.