Wij willen in dec en jan door australie gaan trekken met een campervan. We waren van plan de wetskust (melbourne-cairns) te gaan doen. Maar na zoeken op internet lijkt het alsof het daar extreem heet is, je vanwege de box jelly fish niet echt in de zee kan (en vnl bij great barrier reef) en het bij cairns nog eens extreem vochtig is in deze periode. We vroegen ons ook af of we noord- zuid of zuid-noord het beste konden reizen?
Mocht het nou kloppen: wat is in deze periode dan een mooie route (we kunnen niet in de outback met de campervan)? We gaan wrsch maar 1 x naar australie dus willen graag het mooiste zien, maar dat moet wel haalbaar zijn gezien het klimaat enzo.
Alle tips zijn van harte welkom!! Alvast bedankt!:zon02:
Leuk vooruitzicht. Wij zijn in dec 07 en jan 08 5 weken geweest. In het noorden schijnt het inderdaad geen goede tijd te zijn en erg heet. Onze route was Melbourne, kustroute naar Sydney verder omhoog tot Port Macquarie en daar de outback in (over gewone asfaltweg) naar Broken Hill. Vervolgens zuidwaarts via de Grampians naar Portland en via de Great Ocean Road terug naar Melbourne. Een prachtige route waarbij je veel variatie hebt, steden, natuurparken, kust/strand en outback.
In de outback en in januari in Melbourne was het wel 43 graden. Maar dat ga je niet tegen als je in december en januari in Australie bent.
Met je camper kan je trouwens prima de outback in over verharde (asfalt)wegen. Wij hebben het met een gewone auto gedaan en zijn niet off-road gegaan.
Jullie hebben nog wat meer tijd, dus kan nog noordelijker rijden en op een hoger punt de outback in. Als je maar 1x naar Australie wilt gaan (als je 1x bent geweest wil je echt vaker, geloof me!) dan moet je de outback zeker niet overslaan, echt een fantastische ervaring.
Succes met plannen, heb je al tickets geboekt? Wij vlogen met Singapore Airlines, helemaal prima. Ik zou of in 1x doorvliegen zonder lange stopover of ervoor kiezen 2 nachten in Azie te blijven om aan het tijdsverschil te wennen. Kan je nog behoorlijk beroerd van worden…
Prima route van Spekkoper. Met 8 weken zou ik daar Flinders Ranges NP en Kangaroo Island nog aan toevoegen, en Tasmania. Het zal in de Outback nog warmer zijn dan in Cairns trouwens. Melbourne-Cairns is aan de oostkant van Australia. Stingers zitten aan de kust en niet bij GBR. Noord-Zuid zou beter zijn, dan rijd je met de zon in de rug…