Mooie route

:vak01:Wij gaan in januari 2010 22 dagen rond toeren met een camper.
we starten in auckland en eindigen in christchurch.
wie kan ons helpen aan een mooie route en nog een vraagje moet je van te voren de campings boeken
gr marad

Kaikoura, Queenstown en Wellington moet je zeker gezien hebben. Verder raad ik aan om sites van touroperators te bekijken, zoals magicbus, straytravel, enz. Zij laten zien waar je als toerist geweest moet zijn.

Ik ben benieuwd welke reacties er komen. Wij gaan ook in januari, maar dan ongeveer 40 dagen.
Zelf hebben we eerst wat reisboekjes gehaald en dan heb je een aardige leidraad.

Populaire campings bij toeristische plaatsen zou ik wel vastleggen. Per slot van rekening is het hoogseizoen en het komt weleens voor dat er dan geen plaats meer is. Maar gelukkig mag je met een camper bijna overal staan dus zo erg is het mischien niet eens voor een keertje…

Hey Aadmari,

vooreerst een dikke proficiat met je keuze om naar Nieuw-Zeeland te gaan!

Je zal overal +/- dezelfde route terugvinden, soms met iets andere accenten. Wij deden in April 2009 op 21 dagen:

Auckland-Coromandel peninsula-Rotorua-Tongariro NP-Wellington-Abel Tasman NP-Glaciers-Wanaka-Queenstown-Milford Sound-Mt. Cook-Akaroa-Christchurch

Mijn hoogtepunten:

• Storm bij Milford Sound
  • Glenorchy
  • Kayakken naar zeeleeuwen in Abel Tasman NP
  • Tongariro Alpine Crossing
  • Zonsopgang @ Cathedral Cove
  • Prachtige ritten langs West Coast en Haast pass

NZ is fantastisch…eind November zit ik er ook weer, tot begin februari :slight_smile: