We zijn druk bezig met het plannen van onze bali reis.
We willen graag vanuit candidasa een dagje met de scooter richting Amed.
Weten jullie een mooie route? Bijv. de heenweg langs de kust en de terugweg door mooie dorpjes?
Ik heb de lonely planet er al bij gehad, maar ik zie dat er diverse wegen lopen, wat is de mooiste route?
We willen in Amed gaan snorkelen, even op het strand liggen, in het stadje zelf rondkijken maar vinden het vooral leuk om door de kleine dorpjes te rijden, de lokale bevolking te ontmoeten en bijv. gezellig bij een kleine warung wat te eten en te drinken.
Maakt niet uit welke route je neemt, ze zijn allemaal even mooi, vooral langs de kustweg, pas op met de afgronden , die ravijnen zijn diep. Als je hoogtevrees hebt zoals ik…
Vanuit Candi Dasa de provinciale weg richting Amlapura volgen. Onderweg even stoppen bij “White Sand Beach” in Bug-Bug. In Amlapura langs de lokale markt, weg volgen richting Ujung (waterpark / paleis), kustweg volgen richting Seraya, doorrijden tot Amed. Vanuit Amed in desa Culik linksaf slaan richting Amlapura en weg volgens langs Tirta Gangga en het daar achter gelegen zilverdorp Buda Keling. Doorrijden naar Candi Dasa. De hele rit is ca. 90 kilometer lang
@ Paulana, haha je maakt me bang, ik zal de andere kant op kijken :biggrin:
@ mp2036 bedankt! ik heb de route even uitgezet en dat ziet er prachtig uit, net wat ik bedoel!!
Ik maak je bang ? Neen ik ben bang en kijk door gespreide vingers naar het landschap 11 jaar lang.
Must see is eigenlijk alles vind ik , wat MP aanhaalde Buda Keling is de moeite waard. Een dorp waar Brahmanen (hoogste kaste in Bali) wonen ,en ook “heilige” sieraden maken en verkopen .