Bali-Lombok-Gili

Hoi iedereen,

Mijn vrouw en ik reizen vaak en gaan nu voor ons huwelijk naar Bali.

Hieronder de reisroute… Kunnen jullie tips geven? Wat doen, wat zeker niet (Monkeyforest?).

Alvast bedankt!

Dag 1-2-3 Candidasa (hotel Alila Mangis)
Dag 4 en 5 Gili Trawangan (The Villa Nero), wij zijn duikers…
Dag 6-9 Lombok, Sengigi (livingasiaresort) Natuur ? Watervallen?
Dag 10-14 Ubud (Purisuniaresort, weg van het centrum)

Kunnen we vanuit de locaties die al vastliggen leuke tripjes doen? Wat zeker gaan bezichtigen? Wat zeker niet…
Tips over veiligheid en muggen ook altijd welkom.

Hallo bokka,

Je wil graag advies eerst vraagje waarom wil je meteen naar candidasa? Ik zelf ging eerder voor paar dagen dicht bij het vliegveld even relaxen .
Voor duiken is amed ook een geweldige bestemming ik vind zelf beter als candi dasa.
Gilli trawangan is mooi maar er is ook veel kapot .
Hoop dat je er iets aan hebt.
Voor vragen vraag gerust!

Beste,

Wij hebben onze reis laten plannen door een reisbureau (alleen de overnachtingen)
We hebben veel vrij, dus die vrije momenten willen we volplannen…

Groetjes

Beste dat veranderd de zaak. Ik zelf vind bij candidasa een prachtige wandeling met een local door de rijstvelden .
Ook mijn advies om misschien naar amed te gaan voor te duiken .
Bij sengigi kun je makkelijk een scooter huren en de kustweg volgen en de terugweg door de bergen waar de apen langs de kant zitten geweldig.
Ubud is mooi raften , lopen en fietsen is daar erg mooi. Ook vind ik zelf de heilige bronnen iets unieks.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Hey Bokka,

Gefeliciteerd met jullie huwelijk alvast!

Vanuit Senggigi kun je de watervallen Sendang Gile en Tiu Kelep bezoeken. Heel mooi! Je kan ook een Sasak tour doen (traditionele dorpjes), onderweg kom je gegarandeerd lang mooie natuur en rijstvelden (hier heb ik geen ervaring mee).

Vanuit Ubud kun je heel veel tripjes doen. Een bezoek aan de Batur vulkaan is zeker de moeite waard! Maar ik zou het daar ter plaatse regelen en kijken waar je zin in hebt!

Geniet ervan!
Groeten,
Evy

Ik ben net gisteren uit Ubud vertrokke. En een wandelroute en fietsroute van actiefindetropen.nl. gedaan. We hebben de fietsroute van 35km gedaan, supermooi. Niet zo zwaar want we zaten op een scooter. Op de fiets is het wel een pittige tocht denk ik.

Ook de batur beklimmen is geen eitje, maar wel heel mooi.

Sent from my LG-D855 using Wereldwijzer mobile app