is het noorden van sulawesi een goede plek om te gaan eilandhoppen of zijn er betere plekken in indonesie?
we houden van verlaten strandjes die we het liefst een beetje kunnen afwisselen met iets meer bewoonde strandjes.
ook vinden we het erg fijn als je vanaf het strand kunt snorkelen.
eerlijkheid gebied ons dat we wel een beetje verpest zijn met mooie eilandjes hebben er al aardig wat gezien (maleisie enzo) het hoeft niet mooier (kan dat?) maar wel soortegelijk als het even kan…
Indonesie heeft meer dan 17000 eilanden, waarvan vele onbewoond. Houdt er rekening mee dat je naar de meer verlaten eilandjes een hoop geld aan transport kwijt bent en accomodatie vaak niet aanwezig is.
Ik ben vorige maand naar West Seram geweest (Serikambello) en naar het eiland Manipa. Ik ben vanuit het noorden van Ambon vertrooken, want naar Serikambello zijn er geen wegen alleen over water te bereiken. Voor transport was ik in 3 dagen 2,5 miljoen Rp kwijt, van datr bedrag kan je op Java of Bali een week van feesten. Ik moest daar bij mensen in huis (kepala dusun) wat overigens heel erg leuk was.