Ik heb in Australie the Whitheaven Beach mogen bewonderen. Ik vraag me af of er in Indonesie ook een soort van bounty eilanden te vinden zijn. Er wordt over verschillende geschreven, maar ik ben van u als bezoeker nieuwsgierig wat uw mooiste eiland is van Indonesie.
Dank u wel
bounty eilanden in Indonesie,
Op de Molukken moet je zijn… vooral de Kai archipel
Je hoort het niet veel, maar ik kan Lombok erg waarderen!
Dank u wel voor uw mening. Ik ben alleen benieuwd of u van indonesische komaf bent? Want u vertelde mij eerder dat u vaker naar Kai archipel gaat.
Wanneer is trouwens de beste maand/ tijd om het ticket naar Indonesie te boeken via internet?
ruim van te voren
dan zijn de tarieven vaak lager, en buiten hoogseizoenen om (dus juli/augustus en december).
2Summer,
Ik ken Whiteheaven Beach niet, maar er zijn voldoende bounty stranden in Indonesie. Bv. White Sand beach bij Padangbai (Bali). De stranden van zuid-west Sumba. Het hagelwitte strand van Bira (Zuid Sulawesi). Het is zeer de moeite waard Indonesie te bezoeken
Jan B
Mooiste eiland… er spelen voor mij zoveel factoren een rol dat ik dit niet in 1,2,3 kan zeggen.
Veelzijdigheid van een eiland(je) vind ik belangrijk, dus naast mooie stranden zie ik ook graag een prachtig koraalrif voor mn neus, en oerwoud met bergen of een vulkaan in het binnenland.
En niet in de laatste plaats de bevolking!
Een paar eilanden die in al die facetten hoog scoorden waren oa Sangihe (Sulawesi) en Morotai (Molukken)
Sangihe (Sangir) heeft alles: Prachtige afgelegen stranden, mooie baaien, bergen, jungle, vulkaan, alles erg groen en ook mooie koraalriffen, al liggen die soms ver uit de kust.
Geweldige ervaringen heb ik ook opgedaan op eilanden ten Westen van Sumatra zoals Nias, Simuelue, en de meest Westelijke (tevens grootste) eilanden van de Banyak archipel. Hier waren de mensen ook vriendelijk, maar duidelijk introverter. De kusten zijn hier ruiger, met aan de Westzijde enorme golven die soms met zo’n donderend geweld op de riffen breken dat het strand lijkt mee te dreunen.
Op alle eilanden die ik noemde, (met uitzondering van Nias) was er geen enkele ‘toeristische’ infrastructuur of voorzieningen dus je moet alles zelf regelen en bent meestal aangewezen op de gastvrijheid van de lokale bevolking. Engels wordt er ook niet gesproken dus een behoorlijk mondje bahasa Indonesia is een must.
Ik ben nog steeds op zoek naar hét ultieme eiland, hoop die eind dit jaar misschien te vinden in de Raja Ampat archipel, West Papua.
-Gili eilanden ( Gili Air, Gili Meno, Gili Trawanang) Super mooiste paradijs bouty stranden.
Super om te duiken, bij elk eiland wel koraal voor de deur.
Ik heb helaas pas 3 Indonesische eilanden bezocht, maar ik moet zeggen dat ik Sulawesi (noorden rond Manado) wel errug mooi vond…