Welk Indonesisch eiland vind jij het mooiste?

“Indonesië heeft maar liefst 18.000 eilanden, waarvan ruim 900 bewoont.” Welk Indonesisch eiland vind jij het mooiste?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe.

Flores is volgens mij tot nu toe het mooiste eiland! Nog heerlijk ongerept en vrijwel geen toeristenkermissen! Rust en natuur en een uiterst vriendelijke bevolking.

Borneo kwa natuur het mooiste.

De Molukken natuurlijk!, ongerept en (gelukkig) weinig toeristen.
Vooral de Kei eilanden zijn erg mooi met de witte stranden.
Ik zou zeggen; doen!
Salam manis.

Moeilijk, ik heb haast nog niks gezien. Maar tot nu toe is dat zeker lombok.

Sulawesi !!!

Natuurlijk is Indonesie zo enorm groot dat je bijna een leven nodig hebt om alles te zien. Ik kom al bijna 10 jaar op Sumatra en ik heb nog lang niet alles gezien. Java heb ik bereisd en ik heb daar ook mooie plaatsen gezien. Bali was mij te druk en ik voelde mij daar ook niet in Indonesië.

Volgend jaar ga ik weer naar Sumatra en ik weet zeker dat ik weer schitterende plekjes weet te vinden…:zon02:

Omdat we hier op een Indonesisch reisforum zitten wil ik toch even opmerken dat met Borneo het gedeelte van Maleisië en Brunei bedoeld wordt. Wordt er over Indonesisch Borneo gesproken dan spreekt men over Kalimantan.

Ik heb al vele eilanden bezocht en dan vooral in oosten het van Indonesië, het ene eiland nog ongerepter dan het ander en met stranden waar je u tegen zegt. Maar wat blijft trekken is Java en dan vooral Midden Java met Yogyakarta als uitschieter, Yogya voelt voor mij als thuiskomen.

Bovendien met wat moeite kun je op Java de drukte gemakkelijk ontlopen, ruige zuidkust (met inderdaad weinig witte zandstranden maar wat een rust), vele prachtige nationale parken en vulkanen, traditie en cultuur gaat hand in hand met het moderne westerse leven in de Javaanse steden en dorpen.
En dan spreken we nog niet eens over het eten, want zoveel keus en stijlen, van “pedis” naar “manis”, van simpel tot uitgebreid en in elke prijsklasse die je wenst.

Java is voor mij het “mooiste eiland” ondanks de drukte, vervuiling en al zijn tegenstellingen.

Borneo is geen deel van Indonesië, ook Maleisia en Brunei heeft daar grondgebied. Het Indonesische gedeelte heet Kalimantan. Voor de record.

Ik vind Nias op Sumatra het mooiste eiland in Indonesie zo simpel mooie mensen en de mooiste golven na Hawai

Dat kan natuurlijk nooit, 1 eiland als mooiste betitelen…Voor mij zijn er meer: in willekeurige volgorde> Sumatra, Java,Flores, Rinka, Komodo, Lombok, Bali.Sulawesi en…Anak Krakatau vanwege de hevige vulkanische activiteit

voor mij nog altijd Sumatra met het Toba meer en Bukittinggi en omgeving als uitschieters.
Kijk maar eens naar onderstaande links van de Sipisopiso waterval bij het Toba meer en Karbouwengat in Bukittinggi

[ame]Bukittinggi karbouwengat Ngaria Sianok September 2010 - YouTube

[ame]sipisopiso waterfall at lake Toba - YouTube

Papua (Nieuw Guinea) mijn geboorte eiland, waar ik in 2006 na 47 jaar, samen met mijn broer en zus, onze moeder hebben verrast op een hele mooie vakantie naar onze geboorte dorpen en ook heerlijk hebben genoten van Biak en Bali!

Dat is moeilijk te zeggen,omdat al die eilanden heeft zijn mooie en minder mooie dingen maar over algemeen genomen is Gordel Van Smaragd prachtig!:zon02: