Hoi! Ik ga van de zomer naar Mongolie. Eerst een paardrij tocht die georganiseerd is en erna wil ik 5-6 dagen solo dingen doen in Ulaanbaatar. Hoe veilig is dat voor een vrouw om er gewoon rond te lopen? Ik lees soms dat het er veilig is, zolang je in het centrum blijft. Maar ook dat je niet altijd een gids kunt vertrouwen en een verhaal dat 2 Franse vrouwen door hun gids waren verkracht.
Ik wil een dag op de zwarte markt lopen en een dag een quilt workshop doen en dan 3 dagen boogschieten te paard. Dat zou dan wel weer geregeld zijn. Lastige is dat ik berichten stuur via social media en email, maar geen reactie terug krijg of heel open. Wellicht is dat hun cultuur manier? Weet iemand dat?
Via Facebook boden gidsen zich aan, maar ik zie geen foto van ze of een website of reviews. Tsja dan voelt dat niet helemaal goed voor mij als vrouw. En ik spreek en lees geen Mongools. De mensen die ik ken die naar Mongolie zijn gegaan, zijn allen met een compleet georganiseerde reis gegaan. Ik zoek dus ervaringen van mensen die zelf dingen zijn gaan doen, alleen, vrouw perspectief en sowieso zijn alle tips welkom!
Hopelijk zijn er mensen die mij op weg kunnen helpen ![]()