Alleen door Mongolie....

Hoi Allemaal,

Ik ben een vrouw en van plan in mijn eentje een reis (3 weken) te maken door mongolie. Is dit mogelijk en lang genoeg? Kan ik eigen tours/trips regelen vanuit Ulaanbatar en dan genoeg zien van het land. En is het betaalbaar? Ik wil liever niet met een georganiseerde reis mee.

Ik hoop dat iemand hier tips heeft? Bedankt alvast!!

Gr,
Littal

Mongolie is een uitgestrekt land, en alles zien in 3 weken is uiteraard niet mogelijk. Wel kan je goed ewn beeld krijgen van het land.

In guesthouses in Ulan Baatar hangen vaak briefjes van mensen die reisgenoten voor een meerdaagse excursie zoeken. Er zijn trips van 2-3 dagen tot een paar weken, en uiteraard zijn die te combineren. Hoe meer mensen, hoe goedkoper de trip.

Ikzelf ben 8 dagen de Gobi ingegaan met een internationaal groepje reizigers. Dat was fantastisch! Daarnaast ben ik enige dagen in Ulan Baatar geweest voor zijn prachtige kloosters, heb ik het Nadaam festival meegemaakt en heb ik en paar weken vrijwilligerswerk gedaan.

Hoi Jenny,

Bedankt voor je info, heb ik zeker wat aan.
Misschien dat ik wat langer ga blijven.

En je foto’s zijn supermooi!!

Ik weet niet wat de toers nu kosten, maar houdt er rekening mee dat Mongolie (door het gebrek aan vervoer) niet een heel goedkope bestemming is. Neemt niet weg dat het zeker de moeite is, ik wil zelf ook nog een keer terug.

Heel leuk idee maar ik vrees dat 3 weken niet lang genoeg is om door Mongolie te reizen…

In drie weken kun je best een deel van het land zien. De meeste tours naar de Gobi zijn 7-8 dagen. Je kan een tiendaagse tour naar de meren maken. Je kan die twee zelfs combineren.

Veel mensen die met de TME Mongolie doorkruisen blijven er minder dan een week.