Hoelang naar Mongolie?

Hallo allemaal,

wij , een vriendin en ik , willen middels de transsiberia/mongolia-expres naar Beijing.
Ons plan is het volgende:
-6 september starten met de TSE
-vanaf ergens in oktober een maand China hoogtepunten
-November/december om door Laos /Cambodja uiteindelijk uit te komen in Bangkok (± 22 december)

We willen o.a. stoppen in Ulaanbataar, en vanaf daar Mongolie verkennen.
Nu zijn we het nog niet eens over de duur van ons verblijf in Mongolie.

Ik denk dat een week in Mongolie lang zat is, maar mijn vriendin denkt dat 2 weken nog te kort is.
Wat denken jullie en kunnen jullie ons tippen?
Wat is leuk om te doen, en waarom zouden nou precies langer of juist niet langer daar moeten blijven?

ik hoor het graag!!:slight_smile:

Als je de Gobi wilt bezoeken, dan is het aan te raden dat via een 8-daagse tour te doen. Ik zou dit zeker overwegen! Daarbij een paar dagen UB, en je zit zo aan twee weken Mongolië. Als je een maand hebt, kun je ook de meren bezoeken.

Wil je alleen het touristische Terelj en UB, dan is een week genoeg.

Beste Maaykiej, en misschien weten anderen dit ook wel,

Ik kan je niet met jou vraag helpen, maar heb zelf een vraag.

Ik ben van plan eenzelfde soort reis te maken, met de TSE richting Beijing, stop in Mongolië 2 weken, een maand lang China door met evt. wat binnenlandse vluchten als het nodig is, en eindigen in zuidoostazie, Thailand/Laos/Cambodja.

Dit voor de duur van 4 maanden. Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat voor budget jullie voor jullie reis hebben gepland? Ik zat zelf te denken aan 5000 tot 6000 euro, maar heb enkel in Afrika gereist dus weet niet wat reëel is voor 4 maanden Azië.

Ik zie jullie antwoorden tegemoet!

Vriendelijke groet, Jorn

Hallo Jorn,

wij dachten aan ongeveer hetzelfde bedrag. Voor 1000 euro per maand schijn je goed te kunnen reizen en leven. En wij nog wel denken dat we kei-origineel idee hadden voor onze reis haha. Heb je al een beetje een idee hoe je route door China eruit gaat zien?

groetjes!

Van 1000 euro per maand kun je in Azië leven, maar hou rekening met de prijs van de vliegtickets naar Azië toe. De TME is ook een aanslag op je budget.

Wij (maayke en ik) rekenen idd op 1000 euro per maand excl. de TME en de vlucht naar Moskou en de terugvlucht :slight_smile:

Hej, jij ook hier! :dag:

Jenny geeft een goede tip.

Ik zal zeker 2 dagen in UB blijven en een rondreis van een week maken.

Minstens twee weken zou ik zeggen. Wij hebben ons visum van een maand volgemaakt en moeten nog eens terug voor het westen van het land. We hebben een tour van twee weken door de Gobi en 8 meren gebied gedaan en daarna nog een week noord-oosten. Tussendoor wat regeldagjes en gezelligheid in het Golden Gobi guesthouse en 30 dagen zijn op.
Heb behoorlijk wat van de wereld gezien maar Mongolië staat in mijn top drie van mooiste / bijzondere landen. Neem je tijd.

Klopt :smiley:

Hoi,

ik ga deze zomer 5 weken richting Mongolië/Rusland en had een vraagje ivm het visum voor Mongolië. Ik land in Krasnoyarsk (Rusland) dus ga ik in Belgie al visum aanvragen voor Rusland en zou graag dan aan de grens van Mongolie het visum aanvragen (ik wil niet te veel regelen op voorhand). Is dit haalbaar?
Nog een tweede vraagje: is het mogelijk om in augustus/begin september buiten te slapen?

Alvast bedankt!

Nathalie

Het is NIET mogelijk een visum voor Mongolië aan de grens te krijgen!!!

Ik heb in juli Mongolië bezocht, en 's nachts kon het aardig afkoelen. Het is zeker te doen in een tent, maar een goede slaapzak is een aanrader aangezien de temperatuur kan dalen tot onder de 10 graden.