Mondkapjes tegen Mexicaanse griep

Dag reislustigen onder jullie.

Na een bezoek aan :chin: en Japan zijn wij overstag!!!
Wij dragen mondkapjes als we in grote mensenmassa’s zijn.

Ook al is er geen reden tot paniek.
VOORKOMEN IS BETER DAN DE MEXICO-GRIEP.

Onze mondkapjes hebben we gekocht op www.veiligwinkel.nl.
En voor een paar tientjes zijn we het komende jaar voorzien.

Vinden jullie het overdreven of niet?

Ter info: wij zijn 50+ en reizen veel en ver.>>>

Mondkapjes schijnen daar niet of nauwelijks tegen te helpen heb ik begrepen, al dachten ze daar tijdens mijn recente bezoek aan Hong Kong blijkbaar anders over. De Japanners dragen ze zelf voornamelijk wanneer ze zelf verkouden zijn, om zo besmetting van anderen tegen te gaan. In elke convenience store (en dat zijn er akelig veel in Japan, op bijna elke straathoek zit er wel eentje) zijn ze te koop, van goedkope wegwerpkapjes tot luxere stoffen uitvoeringen.

Laatst had ik ergens gelezen dat mondkapjes Mexico-griep niet tegenhouden. Dit omdat het virus nog veel kleiner is dan de gaatjes in het mondkapje. Het enige wat mondkapjes tegenhoudt is stof ed en dan alleen nog de grote vlokken. En dat van die verkoudheid bij Japanners (zie bovenstaande)

Ik heb ze zelfs geen enkele keer in Z-Korea gedragen, al zijn de mensen daar er ook fan van. Ik ben nog niet overtuigd ze zelf te gaan dragen op vliegvelden ed.

Hallo,

Ja ik heb ook gehoord dat die kapjes helemaal niet helpen. Ik gebruik ze niet en ben zelf in Azie aan het rondreizen nu.

gr van Moira

Inderdaad, de Japanners dragen ze vnl. als ze zelf verkouden zijn en anderen niet willen besmetten en niet zozeer om zichzelf te beschermen tegen ziektes. Ook ik ben tijdens mijn werk bij een Japans bedrijf in kyoto ook zelf een keer verkouden geworden en kreeg direct die dingen van mijn (Japanse) collega’s aangereikt.

Mondkapjes…hmmm…zou niks voor mij zijn…

Denk dat je dan altijd wel een mondkapje zou kunnen dragen, ook tegen gewone griep, want daaraan sterven jaarlijks nog altijd meer mensen dan tot nu toe aan de Mexicaanse griep…

Het onderstaande is terug te vinden op www.gezondheidsnet.nl:

3. Hoe kan het virus worden overgedragen?

De griep en verkoudheidsvirussen zitten in druppeltjes snot, slijm en speeksel. Door praten, hoesten of niezen worden de virussen verspreid.

Dit gebeurt vooral in ruimten waar mensen dicht bij elkaar zitten en waar slecht geventileerd wordt. Bijvoorbeeld in treinen, op scholen of kinderdagverblijven. Ook worden virussen overgedragen via handen en voorwerpen.

Dan klopt het toch wat de Japanners doen?
Je draagt een mondkapje als je zelf verkouden bent zodat je snot, slijm en speekselspetters in het mondkapje blijven hangen en niet in de ronte vliegen en aan je handen komt om anderen niet te besmetten.