Mogelijkheden fly-drive Oost-Canada

Voor volgend jaar waren mijn vader en ik aan het onderzoeken of het mogelijk is om een mooie fly-drive in Canada te maken waar je veel kan zien. Ik vraag jullie, en met name beheerder Jurgenb, om advies.

Periode: zomer 2013
Duur: 12 tot 16 dagen
Grootte afstand: het liefst niet te groot, dus geen ritten groter dan pak 'm beet 250 km. Na een lange rit meerdere dagen op dezelfde plek.
Tempo: laag tempo van reizen, hoog tempo van het bekijken van bezienswaardigheden
Budget: €1000 - €1500 p.p.
Voorkeur voor gebied: omgeving Ontario of omgeving Nova Scotia

Helaas nooit antwoord gekregen op dit topic. Mijn vader en ik hebben het budget uitgebreid naar €1750 p.p. tot maximaal €1850 p.p.
Vandaag hebben we contact gehad met WRC Reizen, we kunnen helaas niet IJsland in onze reis opnemen omdat de beschikbaarheid te beperkt is en dat veel te duur is (ws. meer dan €2000 p.p.).
We krijgen komende maandag een offerte van deze reis met wel een aanpassing van 3 extra dagen in Ottawa. Is dit een leuke mogelijkheid qua fly-drive? Ik hoorde Jurgenb hier vaak zeggen dat er bij Niagra Falls weinig tot niets te zien is. Hij zei dat je dan naar Montmorency Falls moest gaan. Ik zag bij dezelfde organisatie als waar wij nu een offerte hebben aangevraagd een reis die daar ook langs ging maar dat is een duurdere reis. Ik denk dat ze reizen daar niet snel willen inkorten. Zou het bij onze reis ook mogelijk zijn om naar Montmorency Falls te gaan of is dat ver van de route?
Tenslotte: is het de juiste keuze langer in Ottawa te blijven?

Niet veel antwoorden helaas. Ik ben hier niet zo vaak geweest(ga meestal naar het westen), maar misschien heb je er toch wat aan.
Drie dagen Ottawa is wel wat veel van het goede, het is eigenlijk de minst interessante van de grote steden(Toronto, Montreal, Quebec).
Niagara Falls is een indrukwekkende waterval, maar tegelijkertijd één van de grootste "tourist traps"ter wereld en, zeker in de zomer, ontzettend druk. Het nabij gelegen Niagara-on-the-Lake is overigens wel een leuk stadje.

We hebben de offerte bevestigd en de reis geboekt met 2 extra nachten in Ottawa.

Ach, je hebt al iets gevonden zie ik.
Mijn partner en ik hebben inmiddels zo vaak een fly-drive gedaan dat ik het inmiddels meestal zelf bij elkaar sprokkel en regel.
Maar ervaringen met Askja Reizen zijn ook erg goed.
Met hen heb ik vaker een individuele reis samengesteld. Ze hebben prima pakketten, en met hen is verder de reis perfect aan te passen naar wens.
http://www.askja.nl/oost-canada/autorondreizen-6.html

Excuses voor de late reactie.

Ik heb de WRC reis bekeken. De tijd in Ottawa is precies lang genoeg voor alle highlights: Parliament Hill, National Gallery, Civilization Museum. Je zou nog de Byward Market kunnen bekijken, maar deze ‘farmers market’ is in Ottawa verschrikkelijk klein en duur vergeleken met Montreal. Ik zou geen drie extra nachten in deze stad erbij boeken. Als je toch de reis wilt verlengen, ga dan naar Montreal.

Slechts ca. 2 uur reizen vanaf Ottawa en een flink verschil in cultuur met Ontario.

Niagara Falls is inderdaad niet de leukste plek in het hoogseizoen. Ook de wijnstreek is wellicht een beetje onbenullig, want hoeveel wijn kun je nou werkelijk meenemen? Sowieso staat de streek nou niet eens bekend om goede wijnen. De enige kwaliteitsproducten uit deze kant van Canada zijn de ahornsiroop en de ijscider. De meeste van deze producten komen uit Québec provincie. Denk aan merken als Pinnacle, Neige, McKeown voor de cider.

Het is mogelijk om de Peterborough en Niagara om te leggen naar Québec, maar dan wordt het een flinke reis terug naar Toronto.

Hoi,

(Voor jou natuurlijk mosterd na de maaltijd, maar voor eventuele andere geïnteresseerden)

Wijzelf gaan in Ontario voor:

• Niagara Watervallen
  • Iets bezoeken wat met de plaatselijke indianen van doen heeft
  • natuur: Manitoulan island en Alonquin parc
  • dagje Waterpark / Canada’s Wonderland
  • Hop-on / hop-off bus door Toronto

Misschien dat dit nog verandert of dat er nog leuke dingen bij komen.