Niagara Falls, Canada

in juli zijn wij 2 a 3 dagen in Niagara Falls, Canada.
Zal wel erg toeristisch zijn, maar daar bijten wij ons wel doorheen.
Wij verwachten een soort aaneenschakeling van activiteiten en veel drukte en lang wachten. Hebben wij gelijk?
De volgende attracties lijken ons de moeite waard en wij zijn benieuwd naar ervaringen van anderen:
Maid of the Mist
Journey behind the Falls
Niagara Fury
White Water Walks
Whirlpool Jet Boat

Wij zullen ons vnl. verplaatsen met de People Mover Busses. Werkt dit handig? Wij hebben nl. ook een auto tot onze beschikking.

Voor de eerste vier attracties kun je een adventure pass aanschaffen. Dit levert voordeel,maar natuurlijk alleen als het inderdaad allemaal de moeite waard is.
Wij vinden het vooral belangrijk dat de kinderen (7, 12 en 14) pret hebben, bij de hopelijk ook spannende dingen.

Zal 3 dagen wellicht een beetje te lang zijn in Niagara Falls. Wij zijn flexibel en kunnen gemakkelijk eerder vertrekken.

Heeft iemand ervaring/tips voor de grensovergang USA/Canada in Niagara Falls?

Hartelijk dank voor de reacties!

Hi!

Ik ben zelf op de maid of the mist geweest, erg leuk. Al die andere dingen heb ik niet gedaan en weet er ook niet veel vanaf. Wel is het stadje Niagara Falls zelf erg leuk, je hebt er een straat met allemaal bizarre attracties, gigantische snoepwinkel, indoor minigolf, spookhuis en dat soort dingen, erg gaaf! Wij zijn ook gaan lunchen in de Skylon Tower, dat is een toren vlak naast de Falls en het restaurant die bovenin zit draait heel langzaam rond, je hebt dan uitzicht op Niagara Falls van bovenaf. Dit vonden wij er gaaf en indrukwekkend! Dan heb je ook nog Niagara-on-the-lake, een heel leuk klein stadje een half uurtje van Niagara Falls wat aan lake ontario ligt. Leuke winkeltjes en gewoon een leuk stadje om gezien te hebben. Ook heb je in die buurt veel wijnmakers, wijngaarden en proeverijen.

Zelf zou ik aanraden met je eigen auto te gaan, dit omdat je dan je eigen plan kan trekken en doen wat je wilt hoelang je wilt. Ook kan je dan naar Niagara-on-the-lake. Dan kan je er misschien wel 2 dagen vertoeven. Langer dan dat zou ik denk ik niet echt blijven. Ik weet niet precies hoe het zit met de people mover busses, heb er geen ervaring mee.

Hopelijk heb je hier wat aan. Heel veel plezier toegewenst alvast, Canada is geweldig! :smiley:

Groetjes,
Sabina

Ik was in november bij de Niagara Falls en heb de Journey behind the Falls gedaan. Vond dit zeker de moeite waard.

Denk idd dat het er in juli gekkenhuis is en dat het rijen dik staat bij de watervallen…wij hadden geluk, in november was prachtig weer en absoluut niet druk…

Stadje zelf vond ik niet veel, was beetje uitgestorven…volgens mij is het er in juni een grote kermis…

De falls vind ik het meest indrukwekkende natuurverschijnsel dat ik ooit heb gezien. Je kunt heel dichtbij komen (een paar meter van de afgrond waar het water naar beneden stort). De falls worden wel een beetje touristisch gemaakt en 's avonds zijn de falls verlicht met wisselende kleuren, maar het blijft prachtig. Niagara is een aardig (touristisch) stadje (maar lang geen Lourdes!).

We zijn zowel op de Maid geweest als met een liftje achter de falls. Zeker beide doen! Het museum is ook wel aardig.

En ik raad ook aan met een eigen auto. Dan kun je doen waar je op dat moment zelf zin in hebt en zolang je wilt. En je kunt bijna alles lopend doen. Ik neem aan dat je er ook een motelletje boekt?

je kunt vrij makkelijk de grens over gaan trouwens. Ik kwam vanuit de vs de eerste keer om over de brug naar de overkant (canada) te gaan. Geen probleem, wel paspoort controle. De andere keer met de auto om vervolgens te camperen bij Lake Ontario.
Persoonlijk vond ik Niagra Falls tegenvallen maar ik had dan ook geen idee dat het land daar zo plat als nederland is en dat het water in een diepe scheur valt. Ik hou erg van bergen en die miste ik daar. Ik ben er in augustus geweest en het viel wel mee met de drukte, heb er ook prima kunnen parkeren.
Succes!

iorus

dank voor je reactie. Ja, dat het daar plat is heb ik al meer gehoord. Had ik overigens ook niet verwacht hoor, maar goed, nu zijn we voorbereid. Als we verder Canada in gaan komen we de bergen wel weer tegen.

heb zelf in de jaren '90 in de buurt van de niagara falls gewoond. wat ik altijd leuk vond was het avondbezoek aan de watervallen. zelf houd ik niet echt veel van de attracties, en leent goat island zich ook prima voor een mooi uitzicht.

toeristen zul je natuurlijk niet kunnen ontwijken :slight_smile: wil je dat wel, dan raad ik je aan 't oosten nogmaals te bezoeken tijdens de overgang herfst/winter. niagara falls is dan prachtig, bezoek dan ook de omgeving van hamilton,on. en kitchener,on (met de kitchener market).

tip: bezoek ook eens de skylon tower, leuk voor kinderen (en ook voor volwassenen).

Hallo, Ik heb 15 jaar in St.Catharines gewoond, vlak bij Niagara Fall’s.
Als je zelf een auto tot je beschikking heb, zou ik geen gebruik maken van die moverbus(lange wachttijden in die tijd) Je kunt je auto overal parkeren, en loopt dan door de mainstreet naar de Fall’s.Niagara on the Lake is ook een prachtig pittoresk plaatsje en is vlak bij!Ik denk zeker dat 3 dagen niet te kort is.Een andere tip, Kitchener is ook de moeite waard, daar leven de Mennonites, die nog geheel volgens traditie leven.Markten met home made food ect.
Veel plezier, en als je nog vragen hebt, dan ben ik er om ze te beantwoorden voor je.
Margreet.