in 1 dag Niagara Falls

Hey!

Ik ga in November met mijn moeder en mijn zusje voor 12 dagen naar New York. Nu willen wij graag naar de Niagara Waterfalls, maar wij zouden dat in 1 dag willen doen. Heeft er iemand ervaring mee of dat een beetje te doen is? Ik lees dat het zelfs met het vliegtuig een erg zware dag is om op en neer te gaan…

Ik probeer een beetje in te schatten of dit voor mijn moeder te doen is.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen, en misschien ook tips geven met welke organisatie ik het beste kan gaan?

bedankt alvast.
groetjes Esther

Volgens Yahoo maps is het een 400 mijl (zeg maar 600 km) van New York naar Niagara, 7 uur rijden.

Dat lijkt me wat veel om op 1 dag heen en weer te rijden. Vooral voor een wat ouder persoon. Er zijn vast wel vluchten naar Buffalo en je kunt vandaar vast wel met de bus naar de watervallen. Of je kunt op het vliegveld een auto huren en die daar dan weer terugbrengen.

Maar dan doe je Amerika een beetje zoals Amerikanen Europa doen: als dit dinsdag is, dan doen we waarschijnlijk vandaag Belgie even.

Ik zou minstens 1 nacht daar blijven, hoe je er ook heen gaat.

Beste Esther,

2 jaar geleden was ik ook in New York en vanuit daar ben ik ook naar de Niagara watervallen geweest met de auto, in 1 dag met de auto totaal onmogelijk. Wij hadden een hotel overnachting in Buffalo en de dag erna ben je eigenlijk de hele dag aan het rondlopen, rondvaart etc bij de watervallen en dan heb je eigenlijk nog een overnachting nodig als je niet midden in de nacht in New York wilt aankomen.

Vliegen heb ik geen ervaring mee, maar dan nog ga je het niet redden om het in 1 dag te doen.

Groetjes Jorik

Bedankt allebei!
Het lijkt erop dat ik de Niagara Falls uit mijn hoofd zal moeten zetten. Dan moet ik er maar een keertje voor terug gaan :wink:

Tenzij iemand anders nog andere ervaringen heeft…?

groetjes!

Lijkt mij ook gekkenwerk. Daarnaast hoor ik van iedereen dat Niagara tegenwoordig gewoon niet meer leuk is, omdat het VEEEEEELS te toeristisch en duur is.

Mocht je het perse willen, dan kun je altijd nog een keer 2-4 weken in Oost-VS of Oost-Canada kunnen rondtrekken en het in kunnen plannen (of als je dan toch naar Canada gaat, inruilen voor de Montmorency waterval nabij Québec, die nog een stuk hoger is).

Niagara Falls is wat mij betreft wel een van de meest verpeste natuurspectakels… :slight_smile:
Toen ik er in 2008 voor het eerst kwam had ik net een roadtrip door de west kant van de VS achter de rug met uiteraard geweldige natuur. Kom je in niagara falls aan, zie je groen verlichte watervallen en een skyline van een soort nep Las Vegas… Waar de **** ben ik nu beland!? Ik wist toen niet dat ik alleen het amerikaanse deel van de watervallen gezien had en had het idee om 's ochtends direct door te gaan naar mijn volgende bestemming. Toch maar even gaan kijken (ik ben er nu toch…) en uiteindelijk is het toch wel grappig.
Dat hele plaatsje en alle mogelijke excursies is allemaal geldklopperij, maar met de boot (maid in the mist) naar de waterval toe varen is wel de moeite waard als je er toch bent.

Montmorency falls is erg leuk, voor fotografie wat interessanter. Je kunt vrij rondlopen over de brug, op de trap aan de zijkant en beneden. Ik heb me er dit jaar prima vermaakt. Misschien is de waterval wel mooier dan Niagara, alleen het kan toch niet op tegen het brute geweld van de hoeveelheid water die je bij Niagara voorbij ziet stromen.

Vanuit Toronto is Niagara Falls prima te doen als dagtrip, het is volgens mij iets minder dan 2 uur rijden.
Als je in die omgeving bent en de beschikking hebt over een auto zou ik ook langs Hamilton gaan, je hebt daar tientallen kleinere watervallen door en om de stad heen. Ik ben er zelf met openbaar vervoer geweest en dat raad ik iedereen af!

Bedankt voor de reacties allemaal! We zijn van de Niagara falls af gestapt. Daar ga ik wel een keer voor terug, kan ik ook de andere voorgestelde watervallen bekijken. :slight_smile:

Ik denk dat het nu misschien Philadelphia of Washington wordt, of dat we gewoon in NYC blijven.