Hoi Allen,
Ik heb in deze thread (http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=11971&page=2) al een post geplaatst maar omdat deze toch wat vol aan het worden is voor het overzicht een nieuwe post.
Ik wil op maandag 31 augustus beginnen met een talencursus spaans in Spanje. Oorspronkelijk was het mijn bedoeling om dit 4 weken te doen en daarna nog eens een paar dagen naar Madrid te gaan omdat ik die stad graag wou zien. Nu overweeg ik om ergens 3 weken een talencurus te doen en vervolgens nog eens 2 weken een talencursus in Madrid. Op deze manier blijf ik de taal leren in Madrid en kan ik de stad zien (en heb ik accomodatie).
Belangrijkste is voor mij om de taal echt goed te leren maar ik heb natuurlijk ook andere vereisten. Ik zal deze even kort noemen:
- Ik zou de eerste drie weken graag in een mooie omgeving willen zitten, ik wil namelijk ook graag tot rust komen in deze tijd.
- Als het kan zou ik de eerste drie weken graag aan het strand zitten
- Ik zou graag met mensen die omtrent mijn eigen leeftijd zijn in een groep willen zitten (ik ben 29 dus een groep met een leeftijd tussen de 25 en 35 jaar zou ideaal zijn)
- Bij voorkeur heb ik een eigen badkamer, echter ik sta open voor een gedeeld appartement.
- Ik wil graag bij een goede talenschool gaan waar dingen goed zijn geregeld. Het zou helemaal ideaal zijn als er een Nederlands contact persoon zou zijn.
Ik heb aan verschillende plaatsen zitten denken voor die eerste drie weken maar allemaal hebben ze een minpunt, ik zal ze hieronder even noemen:
- Valencia (heel toeristisch en druk) maar voldoet wel aan veel van mijn eisen
- Malaga (heel toeristisch en volgebouwd, niet zo een mooie plaats)
- Granada (geen strand) voldoet verder aan de eisen hoewel ik niet weet of de accomodaties van goed niveau zijn
- Santander (1 cursus in september hier: http://www.uimp.es/summer-spanish-language-and-culture-courses.html) lijkt me lastiger regelen omdat het via lokale universiteit gaat. Bovendien is de tempartuur maar rond de 20 graden (had gehoopt op tussen 25 en 30) in september. Heb wel goede verhalen gehoord over de curus. Overweeg dit niet echt.
- Allicante (heel nieuw, weinig cultuur)
Perfect zal het nooit worden maar wie heeft een suggestie over wat het beste bij mij zou passen?
Is het uberhaupt een goed idee om een 3 + 2 weken combinatie te doen of kan ik beter naar mijn oorspronkelijke plan van 4 weken + een paar dagen Madrid gaan?
Uiteraard kijk ik wel naar prijs maar kwaliteit en locatie zijn wel belangrijker voor mij in de keuze.
Over de talenschool, ik kom heel snel uit bij Don Quijote en Study Travel want die zijn vrij groot en hebben een Nederlandse vestiging. Echter, ik hoef me niet perse te beperken tot die twee want ik hoor voor Valencia goede dingen over Taronja en Babylon. Ik heb wel moeite om te bepalen wat goede scholen zijn voor Grenada.
Uiteindelijk hoop ik daar natuurlijk een leuke tijd te hebben met mensen die je leert kennen en een goed mondje spaans te spreken.
Nogmaals bedankt (ook voor de al reeds gegeven adviezen).
Groet, Sirus