Moeder Met 2 Kinderen En Een Wereldreis

Hallo allemaal. Ik ben een leuke, gezellige, ondernemende moeder van 32 jaar met 2 kinderen van 4 en 10 jaar en ben van plan een wereldreis met ze te gaan maken. Ik zit nog geheel in de voorbereidingsfase…alle tips en informatie zijn welkom. Hoewel ik van mening ben dat dit mezelf ook moet gaan lukken, sta ik zeker ook open voor een reisgenoot of genote. Graag ontvang ik jullie reacties!
Groetjes,
Jolanda

Hallo Yolanda,

Strak plan zou ik zeggen.
Een oude droom van me zelfs, helaas is het me nooit gelukt.
Ik wil graag met je in kontakt komen om te weten hoe en via welke route je dit gaat doen.

Groeten, Harry.

:smiley: Hoi Yolanda

Wat gaaf, zeker doen!
Denk aan een reisverzekering, kun je met onbetaald verlof via je werk? Dan blijf je verzekerd via je werk en kun je een doorlopende reisverzekering afsluiten. Anders moet je een werelddekkende reisverzekering afsluiten (www.eliva.com bijvoorbeeld). Maar dat laatste is duurder. Je kunt misschien ook je de uren van je arbeidscontract verlagen tot zeg 4 uur per week en dan 4 uur per week vrij nemen. Zo blijf je ook verzekerd via het werk.

Inentingen nodig?? 0900-9584 vaccinatie lijn van de GGD. Ze hebben ook een site waar je zo kunt opzoeken wat je voor ieder land nodig hebt. Sommige verzekeringen vergoeden bepaalde inentingen voor als je op reis gaat. Handig want ze zijn erg duur!! Je kunt voor 1 november/ 1 december (weet niet precies) je verzekering nog wijzigingen. Per 1 januari zou je dan een aanvullende verzekering kunnen nemen die de inentingen dekt.

Visum nodig voor bepaalde landen? Ik weet niet welke kant je opgaat maar voor bepaalde landen heb je toch een visum nodig. Voor Turkije heb je bijvoorbeeld geen visum nodig. Maar als je vanuit Azie een enkele reis boekt naar Turkije, heb je bijvoorbeeld wel weer een visum nodig. Dit omdat je een enkele reis hebt geboekt. Dit geldt misschien ook voor andere landen.

Handig is ook om je bloedgroep te weten. Misschien is die hetzelfde als van je kinderen. Mocht er nog eens wat gebeuren dan kun jij je kinderen bloed geven. Bij de GGD of in een Survival winkel kun je ook injectienaalden kopen. In bepaalde landen is het toch veiliger om je eigen naalden mee te nemen.

Nog een laatste klein handig dingetje. Ik stuur altijd naar mijn Hotmail adres een document met allerlei telefoonnumers die ik moet bellen in geval van nood. Als ik dan nog eens echt alles kwijt ben, kan ik toch nog naar een internet cafe de nummers ophalen.

Heb je eerder gereisd? Want dan is dit misschien al bekende informatie voor je.
In iedergeval heel veel succes!
Saludos Irish!

Hallo,

Best leuk idee, en als het gaat moet je het doen !

Ik vraag mij alleen af hoe je dat regelt met school ? :unsure:
Een wereld-reis dat doe je toch niet effe in een schoolvakantie…

Ik ga binnenkort op reis door midden/zuid amerika en Azie.
Daar heb ik toch heel wat prikjes en malaria pilletjes voor gekregen.
Persoonlijk lijken mij deze landen voor kinderen daarom toch wat meer gevaarlijker. Wij (volwassenen) weten het risico van verontreinigd water, maar een kind van 4 kan wellicht op een ongezien moment een infectie krijgen daardoor. :o

Wellicht overdrijf ik wel… maar toch hoop ik dat je alles goed hebt overwogen. De kinderen zijn trouwens afhankelijk van jou !

Wat gebeurt er als je zelf ziek wordt bijvoorbeeld ?? :frowning:

Niet dat ik je de reis wil afraden !!
Ik probeer je alleen een nacht-merrie-reis te sparen.

Groetjes,

William :stuck_out_tongue:

Originally posted by Irish@15-10-2003, 14:08:54
** "
Denk aan een reisverzekering, kun je met onbetaald verlof via je werk? Dan blijf je verzekerd via je werk en kun je een doorlopende reisverzekering afsluiten.
"

"
Je kunt misschien ook je de uren van je arbeidscontract verlagen tot zeg 4 uur per week en dan 4 uur per week vrij nemen. Zo blijf je ook verzekerd via het werk.
"

"
Visum nodig voor bepaalde landen? Ik weet niet welke kant je opgaat maar voor bepaalde landen heb je toch een visum nodig. Voor Turkije heb je bijvoorbeeld geen visum nodig. Maar als je vanuit Azie een enkele reis boekt naar Turkije, heb je bijvoorbeeld wel weer een visum nodig. Dit omdat je een enkele reis hebt geboekt. Dit geldt misschien ook voor andere landen.
"
**

Buiten de nuttige tips van Irish, wat kanttekeningen: Een doorlopende reisverzekering kan alleen als je verzekerd bent (ziekenfonds bijv, dus bijv als je onbetaald verlof hebt) en heeft meestal een voorwaarde van max verblijf (meestal iets van half jaar) in het buitenland. Er zijn echter mensen die dan na een half jaar een volgende verzekering nemen. Geen idee of dit ook echt werkt/mag, maar het scheelt wel 500 euro/jaar/pp.

Ik wil ook wel een werkgever die mij een jaar verlof geeft en me daarvoor 4 uur per week betaald!

Een visum heeft alleen te maken met welke nationaliteit je hebt. Het is wel zo dat sommige landen het officieel niet goedvinden als je met een enkeltje hun land binnenkomt. Per land, in combinatie met je nationaliteit verschilt het ook of je een visum krijgt aan de grens of er eerst een moet aanschaffen.

Extra tip: Zorg dat je ten allen tijden aan kunt tonen (paspoort) dat die kinderen van jouw zijn, vooral als ze (?) een niet-westerlijk uiterlijk hebben.

Verder: inderdaad gewoon doen en succes. Het wordt meer gedaan. Oa weet ik van een moeder met kind die fietste door Zuid-Amerika.