Onze plannen zijn definitief, wij vertrekken in september met 2 dochters (dan 4 en 6) voor ongeveer 10 maanden naar o.a. Thailand, Maleisie, Australie en Nieuw Zeeland.
Zijn er mensen op dit forum die dit al eens gedaan hebben?
Voordat ik het wiel zelf uit ga vinden… wie heeft er informatie over de volgende zaken:
[ul]
[li]Vandaag hoorde ik van iemand dat je je moet uitschrijven als je langer dan 6 maanden gaat reizen. Klopt dit?? En hoe doe je dat dan met je verzekeringen en hypotheek die gewoon doorlopen?[/li][li]Wie heeft er ervaring met de Wereldschool?[/li][li]Nog tips voor het verhuren van je huis? Ik heb ondertusen al wel een viertal makelaars gevonden via google en deze benaderd.[/li][/ul]Alvast dank voor reacties!
Ik raad je aan op het forum rond te kijken en te posten bij de verschillende landen/wereld delen zodat men je eerder zal helpen.
Ook wil ik je welkom heten op het forum!
Wat heerlijk om met je gezin te gaan reizen. Heb je daarvoor al het Wereldreis Forum ontdekt? Daar kun je je vragen stellen en ervaringen lezen van anderen. Voor de landen kun je terecht op het Thailand Forum, Maleisie Forum, Australie Forum en Nieuw Zeeland Forum. Veel plezier met de voorbereidingen en met jullie reis.
Wat een superfijn plan. V.w.b. je vraag over onderwijs. Wij hebben topervaringen met Juffrouw Blom voor het taaldeel, maar ze bieden ook rekenen en andere vakken.
www.nederlandslereninhetbuitenland.nl
En verder zou ik me niet al te druk maken. Reizen is in het algemeen meer verrijkend dan hele dagen naar school.
Als ik in jouw schoenen stond, dan zou ik me vooral druk maken om de oudste en dan vooral rekenen en taal doen, maar dat hoeft je niet al te veel tijd te kosten (zeker niet als je voor een CD rom of online oplossing kiest).
V.w.b. je huisvraag. Als je je huis verhuurt, dan vervalt de belastingaftrek. Je kunt je inkomen over drie jaar middelen, dus de belastingaftrek kan in principe gewoon doorgaan.