Avontuur voor je leven?

Heey goeiedag allemaal.
Ik zit er aan te denken om er binnenkort vandoor te gaan en alles achter me laten.
ik heb hier opt moment niet veel wat ik achter laat en ik wil zoveel mogfelijk van de wereld zien.
ik heb niet veel geld en wil buiten europa gaan.
en ik wil geen tijd hebben om terug te komen…
misschien dak zeg na een half jaar…ik ga terug,misschien na een jaar of misschien wel na 5 jaar!
ik heb gene haast en ik zie wle waar ik terecht kom.
mijn vraag is nu…is er zowiezo iemand zo gek om mee te gaan en een beetje rond de wereld te zwerven?
of heeft er iemand nuttige tips hoe ik dit het beste voor elkaar kan krijgen?
ik zat er bijvoorbeeld ook aan te denken om gewoon m’n spullen te pakken, een ticket te kopen naar bijvoorbeeld Zuid Afrika en ik zie wel hoe ik dan ooit weer terug kom…
maar aan de ene kant weet ik niet of dit verstandig is helemaal,of denken jullie dat het beter is als ik gewoon zorg dat ik ergens kan werken bijvoorbeeld?
bedankt alvast allemaal :wink:
grotejs Justin

Hoi Justin,
Grootse plannen, als je wilt vertrekken en maar zien waar je uitkomt. Heb ik ook een keer gedaan (ging richting Azië), en is me erg goed bevallen! Wat dat betreft dus DOEN!

Je spullen pakken en vertrekken klinkt heel leuk, maar er zijn een aantal dingen waar je echt rekening mee moet houden. Zoals:

• Reisverzekering en zorgverzekerin, die zaakjes moeten in orde zijn.
  • Welk land/ landen wil je beginnen en heb je daar een visum voor nodig, en hoe regel je die.
  • Hoeveel geld heb je. Heb je weinig geld, waar ga je dan werken en hoe regel je een werkvisum.
  • Met een enkel vliegticket mag je veel landen niet in, je moet vaak een retour hebben.
  • Vaccinaties en malariapillen. Sommige zijn verplicht, en andere zeer aan te raden.

Maar als je zulke dingetjes geregeld hebt, dan kun je gerust de wereld gaan ontdekken.

Groetjes,
Loes

heey
bedankt voor je reactie alleen heb ik nu even een paar vragen daarvoor…

• Reisverzekering en zorgverzekerin, die zaakjes moeten in orde zijn.
    voor hoe lang is dit geldig?

• Welk land/ landen wil je beginnen en heb je daar een visum voor nodig, en hoe regel je die.

Ik zat te denken aan Mexico bijvoorbeeld of zuid Afrika of Malaisie
maar hoe lang mag ik dan daar blijven met een visum en mag dat dan wel zomaar door die landen heen zwerven?

• Hoeveel geld heb je. Heb je weinig geld, waar ga je dan werken en hoe regel je een werkvisum.

Ik heb vrij weinig geld dan ja,ik kom nog niet eens aan de 1000 euro dus hoe zou ik dat dan moeten regelen om ergens te werken ,als ik daar ben of hierzo al en hoe kom ik aan een werkvisum en voor hoe lang is dat geldig dan?

• Met een enkel vliegticket mag je veel landen niet in, je moet vaak een retour hebben.

Als ik een retourtje koop dan ben ik ook verplicht om terug te komen binnen een bepaalde tijd.
mijn bedoeling is eigenlijk dat ik gewoon bijvoorbeeld van meixco na 3 maanden verder ga naar zuid afrika bijvoorbeeld…Is hier dan ook een ticket voor?

• Vaccinaties en malariapillen. Sommige zijn verplicht, en andere zeer aan te raden.

Wat zijn vaccinaties precies?

Hoe heb jij dat dan gedaan toen jij er vandoor ging en ben je alleen gegaan of met iemand anders en voor hoe lang ben je dan gegaan en hoe heb je dat dan gedaan toen je terug kwam(qua werk e.d.)
Zoals ik zei is mijn bedoeling om gewoon lekker rond te zwerven rond de wereld.
als ik het ergens wle gezien heb dan wil ik verder gaan wanneer en waar ik maar naartoe wil.
Ik wil geen tijd hebben om terug te komen en ik wil niet ergens aan vast zitten.
ik zou willen werken voor wat voedsel en onderdakj …een soort van backpacken, maar dan door de wereld…
Nogmaals bedankt voor je reactie,want dat is wel handig als er iemand reageert die het zelf ook al eens gedaan heb.
je kan me trouwens ook een mailtje sturen naar [EMAIL=“marilynmans@hotmail.com”]marilynmans@hotmail.com
groetjes Justin

Zo te lezen heb je nog heel wat voor te bereiden Justin. Ga eens websites van andere reizigers lezen en bekijk in wat voor land je wilt beginnen, en waar mogelijkheden zijn voor werk. Een paar korte antwoorden op je vragen (ook voor anderen die op reis willen gaan maar nog niet goed weten hoe of wat…)

• Reisverzekering en zorgverzekering, die zaakjes moeten in orde zijn. voor hoe lang is dit geldig?
    *Kijk eens op JoHo : Vrijwilligerswerk, Betaald Werk, Verzekeringen, Stages & Reizen in het Buitenland en je leert meer over verzekeringen. Je hebt een goede reisverzekering nodig, en je moet uitzoeken of je je zorgverzekering moet aanhouden of niet. *

*Elk land heeft zijn eigen regels. Er zijn visa die je vooraf in NL moet regelen, anderen kunnen ter plekke. Op Visum- en landeninformatie kun je de informatie per land opzoeken. *

Ik zat te denken aan Mexico bijvoorbeeld of zuid Afrika of Malaisie
maar hoe lang mag ik dan daar blijven met een visum en mag dat dan wel zomaar door die landen heen zwerven?
*Kijk hiervoor dus op www.visumdienst.nl. *

• Hoeveel geld heb je. Heb je weinig geld, waar ga je dan werken en hoe regel je een werkvisum. Ik heb vrij weinig geld dan ja,ik kom nog niet eens aan de 1000 euro dus hoe zou ik dat dan moeten regelen om ergens te werken, als ik daar ben of hierzo al en hoe kom ik aan een werkvisum en voor hoe lang is dat geldig dan?
    Als je maar 1000 euro hebt zou ik eerst nog even hard gaan sparen. Dat geld ben je al kwijt aan een ticket als je buiten Europa vliegt. Voor bijv Australië of Nieuw-Zeeland kun je een werkvisum aanvragen, maar je moet geloof ik al kunnen aantonen dat je een paar duizend euro hebt voor je het land in mag. Zowiezo moet je altijd voldoende geld achter de hand hebben voor bijv een ticket naar huis in geval van nood. 5000 euro is een mooi begin zou ik zeggen…

Als ik een retourtje koop dan ben ik ook verplicht om terug te komen binnen een bepaalde tijd. Mijn bedoeling is eigenlijk dat ik gewoon bijvoorbeeld van meixco na 3 maanden verder ga naar zuid afrika bijvoorbeeld…Is hier dan ook een ticket voor?
    *Een ticket van Mexico naar Zuid-Afrika is loeiduur. Denk er eerst eens over na waar je graag naartoe wilt. Het is veel goedkoper om ergens naartoe te vliegen (dat kan Mexico zijn) en dan overland verder te reizen ipv weer te gaan vliegen. *

• Vaccinaties en malariapillen. Sommige zijn verplicht, en andere zeer aan te raden. Wat zijn vaccinaties precies? *Inentingen (tegen Hepatitus, gele koorts, buiktyfus, en dat soort ziektes die je niet wilt oplopen onderweg). *

Hoe heb jij dat dan gedaan toen jij er vandoor ging en ben je alleen gegaan of met iemand anders en voor hoe lang ben je dan gegaan en hoe heb je dat dan gedaan toen je terug kwam (qua werk e.d.).
*Ik ben alleen gegaan en heb 7 maanden gereisd (zonder te werken, want in Azië werken kan bijna niet). Toen ik terug kwam heb ik weer werk gezocht en gespaard voor de volgende reis. *

Zoals ik zei is mijn bedoeling om gewoon lekker rond te zwerven rond de wereld. als ik het ergens wle gezien heb dan wil ik verder gaan wanneer en waar ik maar naartoe wil. Ik wil geen tijd hebben om terug te komen en ik wil niet ergens aan vast zitten.
Dat kan dus prima, maar alleen als je wat voorbereidingen treft zoals beschreven…

ik zou willen werken voor wat voedsel en onderdak …een soort van backpacken, maar dan door de wereld… *Dit is moeilijker je denkt, de landen en plaatsen waar je kunt en mag werken en er ook nog eens onderdak voor krijgt, zijn schaars. Zoek internet en forums af voor meer info hierover. *

Nogmaals bedankt voor je reactie,want dat is wel handig als er iemand reageert die het zelf ook al eens gedaan heb.
je kan me trouwens ook een mailtje sturen naar [EMAIL=“marilynmans@hotmail.com”]marilynmans@hotmail.com
groetjes Justin

Groetjes Loes