What to do..what to do...

Nu heb ik wellicht plannen om te vertrekken naar het buitenland.
Zelf zou ik graag nog wat meer informatie willen.

Zo heb ik bijvoorbeeld wat vraagjes, die ik niet helemaal beantwoord terug kan vinden op ‘google’ (Dat ding weet dus ook niet alles)

Dit zijn de vragen die nog wat rond tollen door mijn hoofd:

• Als ik zou vertrekken, wat zou dan de beste start zijn? Zelf denk ik wel om eerst een rondje Nederland te doen bij vrienden en kennissen te logeren,voordat ik daadwerkelijk naar het buitenland ga, maar wat zal het worden?

Ik hoor namelijk dat er in Engeland,Wales en Ierland ook recessie is en de kans op werk daar erg klein is ( Ik zoek het liefst boerderij werk mocht ik vertrekken, en toch de kost kunnen verdienen)

*Wat is ongeveer een totaal kostenplaatje.

Stel je voor dat ik een plek heb gevonden in bijvoorbeeld Ierland waar ik kan gaan werken, waar moet k precies aan denken voordat ik vertrek, qua financiën (Zorgverzekering,ticket,overnachtingen) Tot hoever kan zo’n kostenplaatje oplopen?

*Zelf ben ik nou niet echt 1 van de bredere personen (Eerder een tenger grassprietje) word daar naar gekeken door werkgevers in andere landen?

*Zelf ben ik nu ook niet echt 1 van de rijkste mensen… Ben al snel tevreden wanneer de huur is betaald, en er nog een klein bedrag voor het sparen over blijft… Hoeveel zijn de kosten voor bijvoorbeeld OV in andere landen?
(Eerlijk gezegd rijd ik nog liever op een paard,of men ik een paardenwagen dan dat ik in een bus zit)

*Wat houd een visum precies in, ik bedoel meer te zeggen :Hoelang is een visum geldig, en hoe kan ik dat weer ‘verhogen’ mocht ik bijvoorbeeld ooit naar Amerika gaan ( Wel mijn doel om daar over vijf jaar te zijn )

Zelf zijn mijn passies fotografie, dieren en natuur… Nu heb ik wel een diploma voor dierenverzorging (MBO -niv. 2 )
voor mijn fotografie heb ik echt een heel grote passie,maar hier geen cursus of opleiding voor gevolgd,hoe zit dit bijvoorbeeld als ik wil vertrekken? Mocht ik werk kunnen vinden in bijvoorbeeld een ander land, word daar streng gecontroleerd of je er een diploma of certificaat voor heb? ( Want wil niet ergens illegaal belanden )

Ik hoop een beetje duidelijk over te komen,en anders hoor ik het graag =)

Je zou eens kunnen gaan praten bij een Joho bureautje. www.joho.nl.
En kijk op www.workaway.info.