Ik ben een meid van 19 jaar en wil zo graag naar het buitenland!
ik ben al eens 3 maanden weggeweest, toen heb ik gewerkt in Kreta.
maar nu wil ik meer van de wereld zien, australia, canada thailand…
welk land maakt me eigenlijk niet zoveeluit, het lijkt me allemaal wat hebben!
Maar hoe werkt dat met geld, visa, kleding enz?
ik ben nog maar student en zoveel geld is er dus niet,
waar slaap je of zie je dat als je daar bent aangekomen wel?
iemand al zelf ervaringen die ze met mij willen delen:wereld:
Verder is het in je eentje te doen, of is het beter om met z’n 2e te gaan?
in australie en canada kan je volgens mij een visum met werkvergunning krijgen en zo zou je daar langer kunnen verblijven met weinig geld maar ik zelf heb met deze 2 landen geen ervaring
in thailand heb ik wel ervaringen en daar is het leven goedkoop je slaapt in guest houses waar je voor 500 bath (iets meer dan €10) een kamer hebt met warme douche en airco (soms wel ff zoeken naar z’n goedkoop guesthouse) als je met z’n 2e reist wordt het wel goed koper samen maar 1 kamer samen een taxi delen enz maar thailand is alleen prima te bereizen dus zonder reis partner niet stiekum thuis blijven :lol:
ik weet niet hoeland je van plan bent om ergens te verblijven maar voor thailand krijg je per binnenkomst per vliegtuig en in het bezit van een uitreis ticket binnen 30 dagen een visum vrije entree van 30 dagen en blijf je langer dan is een visum van thailand is vanaf 1 april weer gratis
NL studenten (waarvan men mag verwachten dat ze onafhankelijk en kritisch hebben leren nadenken en de juiste feiten van onzin kunnen onderscheiden) behoren tot de rijkste op deze wereld.
Men zou van ontwikkelde studenten ook mogen verwachten dat ze basiskennis hebben wat er is toegestaan: als gewoon toerist buiten de EU is NERGENS werken toegestaan-als ze je pakken is deportatie op jouw kosten te verwachten. Enkel heel weinig landen-wel sommige van die je noemt-bieden een working holiday visum aan. Dat krijg je niet zomaar.
Hier in Thaild kun je ook mindere kamertjes voor 150/200 bt huren-zonder AC-zijn al die studenten inmiddels niet toch luxediertjes geworden?
Verder vindt je de info-per land-meest wel in landenforums-dat land of -ouderwets he-in die overbekende reisgidsen. Eerst een stukje lezen is toch wel het minste wat een student zou moeten kunnen?