Welke mogelijkheden om te reizen?

Hallo allen,

Ik ben momenteel student. Heb al meerdere studies geprobeerd, niet afgemaakt en ook mijn huidige studie is niet wat ik wil. Ik ben dus een beetje radeloos. Wat ik wel weet is dat ik heel graag eens zou reizen. Landen waar ik graag heen zou willen: Australië, N-Z, Amerika, Canada.
Nu ben ik dus student en ik verdien weinig bij. Hoe zou ik toch mijn droom kunnen verwezenlijken? Ik werk liever niet in de horeca.
Moet je van tevoren een baantje zoeken vanuit Nederland? Wat zijn de opties? Zijn er websites? En wat is toch wel het minimale bedrag dat je moet hebben om de eerste weekjes te overleven?
Alvast bedankt

Student of niet. Wat zijn je prioriteiten? Dat is het belangrijkst. Ik ben zelf student maar zorg dat ik gewoon blijf sparen en ga laat in de zomervakantie reizen, zodat ik begin van de zomervakantie geld kan verdienen. Je kan bijvoorbeeld vertrekken met 1000 euro op zak. Maar ja, je loopt wel het risico dat je naar een paar weken naar huis kan. Het beste is toch om zeker een paar maanden sparen. Want net als hier, is er daar ook moeilijk werk te vinden. Dus denk zelf na over wat je wil doen.

Het beste is wel om een baantje te zoeken als je daar bent en er zullen weinig baantjes zijn die wel leuk zijn. Denk aan fruit plukken, schoonmaken, bar/horeca, nanny enz…

Er is een hoop te doen, ook als je niet in de horeca wilt werken (alhoewel dat meestal wel de baantjes zijn die het makkelijkst te vinden zijn).

Je kan bijv. kampleidster worden op een summercamp via CCUSA, of op een boerderij werken via WOOFF. Let er wel op dat als je onderweg wilt werken, je daar speciale visa voor moet hebben. Voor een minimaal bedrag kun je vaak van te voren een Working Holiday visum krijgen om langere tijd in een bepaald land te kunnen verblijven en (legaal) werken.

Het is wel handig om van te voren al wat spaargeld opzij te hebben staan, want je hebt natuurlijk nooit garanties dat je ook daadwerkelijk ergens aan de slag kan. Hopelijk zijn je sociale kanten dik in orde, want via netwerken overal waar je komt, kom je meer kansen tegen dan met de Lonely Planet in de hand overal doorheen te lopen.

Veel succes in ieder geval!