Tussenjaar, maar wat doen?

Hallo mensen.

Ik zit op dit moment echt te peinzen wat ik dit jaar moet doen, studeren is mij vorig jaar niet goed verlopen en dit jaar wil ik dus naar het buitenland.

Maar wat? Het liefst zou ik naar Australië gaan, maar dat is mij gewoon te duur, een Werkvisum zal er niet inzitten aangezien je daar zo’n 4000 euro voor moet hebben.

Het liefst zou ik naar een land willen, waar ik eventueel Engels of surfen kan leren en ondertussen kan werken en reizen.

Budget zal bij mij rond de 2000 euro zitten, dus heeft iemand een idee?

Groetjes,

Lees deze thread.

En de onderwerpen bijvoorbeeld in het Wereldreis forum.

Cornedr,

Ik zat met hetzelfde probleem: niet genoeg geld voor een werkvisum. Ik heb dan aan m’n moeder gevraagd om het nodige bedrag op mijn rekening te zetten en haar verzekerd dat ik er niet aan zou komen aangezien ik ginder ging werken. Was geen probleem voor haar en daarbij is de kans heel klein dat het gecontroleerd wordt aan de douane.

Gewoon voor gaan! Was voor mij de beste tijd van m’n leven :slight_smile:

Dus ze kijken bij de douana helemaal niet of je 5000 australische dollars hebt??

wil je het risico nemen om op het eerste vliegtuig naar huis gezet te worden (op eigen kosten)?

Haha, nee natuurlijk niet. Gewoon iets wat ik me afvroeg.

Nee, hoe zouden ze dat moeten doen? Je moet het alleen hebben bij aanvraag van het visum. En zelfs dan hoef je niet aan te tonen dat je al een vliegticket hebt (dus ze controleren niet eens of je meer dan 1000 euro daar nog voor nodig hebt of niet).

Vroeguh moest je een recent bankafschrift kunnen overleggen.

Ik in 1997 niet. Alleen bij het aanvragen, niet bij de douane.