Na volgend jaar ben ik van plan om een sabbatjaartje te nemen, tussen mijn bachelor en master om wat aan m’n trekken te komen op vlak van reizen :-). Zo is het plan om oa. naar Zuidoost-Azië te reizen (Thailand - Indonesië - Filipijnen). Nu, als dit me allemaal bevalt, zou ik enorm graag naar Australië doorreizen, aangezien ik dan toch “in de buurt” ben. Maar na enkele maanden Azië zal ik wss maar een €1000 meer overhebben. Nu heb ik al veel gelezen dat je rond de €3000 op je bankrekening moet staan hebben vooraleer je zo’n visum mag aanvragen. Wordt dit gecontroleerd? Ik ben een extreem low budget reizigster, en denk best wel even rond te komen met €1000 vooraleer ik werk vind… Of zal ik gewoon nooit in aanmerking komen? Ik heb nu eenmaal geen grootse budgetten, wel grootse plannen En zou het zonde vinden om daardoor Australië niet te kunnen bezoeken, en hier niet te kunnen werken om mijn reis te funden… Alvast bedankt! :chin:
Hier een paar links naar de website www.travbuddy.com Daar komen ook de onderstaande postings vandaan. Als je hier geen concrete reacties krijgt kun je alsnog daar een nieuwe posting maken.
Verder geldt voor elke reiziger dat hij/zij moet aantonen zichzelf voldoende lang te kunnen onderhouden. Wij zijn 9 keer Australië ingereisd en hoefden nooit iets aan te tonen. (En we vlogen gewoon economy ;-))
Ik weet natuurlijk niet hoe je ouders of een ander familielid er tegenover staan maar als die even wat geld op jouw rekening ‘parkeren’ is het probleem ook opgelost. Er is op dit forum al meer over gediscussieerd maar ik heb nooit gelezen dat iemand gevraagd is naar een bankafschrift. Wat wel helpt is als je je haar wast en je zo veel mogelijk casual kleedt op de dag dat je reist.
Ik zou me inderdaad niet te druk maken over die € 3000,- Al zou ik alsnog bovenstaand advies opvolgen en proberen een paar dagen wat geld te lenen totdat je Australië binnen bent, gewoon voor de zekerheid.
Houd er wel rekening mee dat je het niet langer dan een maand redt met € 1000. Tenzij je gaat couchsurfen oid.