Visum/geldbedrag op bank

Hoi,

Zoals jullie allemaal ben ik druk bezig me te oriënteren om voor onbeperkte tijd (waarschijnlijk rond de 6 maanden) naar Australië te gaan.

Druk het internet aan het afstruinen om uit te zoeken hoe het zit met Visa etc…
Graag hoor ik of ik alles goed heb begrepen en of jullie ervaring hebben met de aanvraagtijd van het visum.
Het plan is om een working-holiday visum aan te vragen en dit kost volgens diverse sites € 150,-. Zij hebben het over een healthy -check maar is dit nog steeds van kracht?
Verder las ik ergens dat je minimaal € 3200,- op de bank moet hebben staan… dit als een soort bewijs dat je altijd het land weer uit kan komen, ofzo?

Klopt het dat na aanvraag van je visum dit 1 jaar geldig is en pas ingaat op het moment dat je het land voor het eerst ingaat?
Kortom ik moet na ontvangst van visum binnen 1 jaar naar Australie en daar is deze dan 1 jaar geldig voordat ik een eventueel 2e/verlenging van visum moet aanvragen, klopt dit?

Zou het ook mogelijk zijn om daar het volledige bedrag te verdienen om daar op te maken? Ik wil namelijk zo snel mogelijk weg en heb niet “even” 3000 euro’tjes op m’n bankrekening :s

Zoals jullie misschien kunnen zien begint mijn zoektocht hier pas echt en heb ik blijkbaar nog heel veel informatie nodig, hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen!

Hoor graag van jullie!
Gr. Arianne