Ik ben bezig een reis naar Australië te plannen van januari t/m maart, voor drie maanden dus. Ik ga om te schrijven en het land te ontdekken en dus niet om te werken in principe. Nu vroeg ik me af welk visum ik daar het beste voor aan kan vragen.
Ook vraag ik me af welk ‘startbedrag’ ik moet hebben in euro’s of Australische dollars om Australië zogezegd binnen te komen.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want qua visum en startbedrag zit ik nog op een dood spoor terwijl ik toch wat meer vaart achter het geregel wil gooien.
Waarvoor wil je gaan schrijven: weblog, Nederlands bedrijf, voor jezelf? Daarvoor hoef je geen werkvisum aan te vragen, en kun je toe met een toeristenvisum.
Wat bedoelen ze met een ‘transit visum’?
Volgens mij duidt dat op een visum voor iemand die bijvoorbeeld naar Japan gaat en door Australië heenreist, right? Dat is me niet helemaal duidelijk namelijk…
Transit visums zijn korte visums, die je krijgt als bijvoorbeeld je volgende vlucht pas over 24 uur gaat.
Volgens Wikipedia: “Er bestaan ook transitvisa: visa die wel het recht geven een land door te reizen maar niet het recht daar te verblijven. Dit soort visa is over het algemeen zeer beperkt geldig en verplichten vaak ook het volgen van een vooraf aangegeven route.”