Vakantie Australië, wat te regelen?

Beste reizigers,

Een goede vriend van mij is voor onbepaalde tijd (max 1 jaar) aan t backpacken in Australië, nu ben ik samen met een andere vriend van plan hem op te zoeken, ongeveer een 3-4 weken (misschien langer), vanaf juli.

Nu weet ik uiteraard dat ik een paspoort moet regelen, maar 1 ding wat mij niet helemaal duidelijk is, is of ik nu een visum moet hebben of niet? Is dat enkel als je daar blijft werken. ik dacht van deze site te begrijpen dat ik enkel een toeristenvisum hoef te hebben, gezien het niet langer is dan 3 maanden… Klopt dit?

Zijn er ook nog andere dingen waar ik nog niet aan gedacht heb? De reden dat ik dit vraag is omdat ik niet voor verrassingen kom te staan natuurlijk ;)…

In ieder geval alvast bedankt! Groeten Bizzel

Ja, dat klopt. Je hebt een toeristenvisum nodig en deze kun je via internet aanvragen. Regel je visum voor je je vlucht regelt, of tegelijkertijd!

Vlucht en visum is het belangrijkste. Kijk ook even hoe laat (plaatselijke tijd) je aan komt want midden in de nacht is het wat moeilijker om vervoer te regelen. Het ligt natuurlijk een beetje aan wat je gaat doen maar je kan het meestal gewoon ter plekke regelen. Misschien het eerste hotel of hostel regelen als je aankomt is misschien een optie maar is niet noodzakelijk.

Hallo,

Waar je rekening mee moet houden dat je wat warmere kleding bij je hebt het is namelijk winter in Australie als je daar aankomt. Ik weet niet precies waar je naar toe gaat in Australie. Verder inderdaad via de website van de immigratie van Australie een toeristenvisum aanvragen.

Aha, ik ben in ieder geval weer een stukje wijzer geworden… Visum en paspoort moet geen probleem zijn, vervoer regel ik daar wel en ik slaap waarschijnlijk bij die vriend van mij ergens. Sowieso ga ik liever op de bonnefooi ;)…

In ieder geval valt het mij dus wel mee, ik had verwacht dat ik nog naar meer dingen zou kijken (evt verzekering etc)… Maar dat is dus alleen als je daar met een werkvisum oid zit…

een reisverzekering dat is wel handig natuurlijk. Verder helemaal niets gewoon gaan met die banaan.

Wij hebben 2x onze verre reizen moeten afbreken ivm het onverwacht overlijden van familiieleden en ik kan je verzekeren dat je een goede reisverzekering en de hulp van de ANWB dan hogelijk waardeert. Zorg dat alle verzekeringen goed zijn geregeld.
Yeehaw

Ja ik heb daar ook ervaring mee mijn moeder die had gelukkig een reisverzekering toen ze naar Australie kwam en is ziek geworden op het vliegtuig van Kuala Lumper naar Sydney. Ik was daar om haar op te wachten en ze kon gelijk door naar het ziekenhuis bleek dat ze acute blindedarm onstekking had.
Dat ging vloeiend in NL met de verzekering en alle kosten zijn gedekt en het liep perfekt tussen Australie en NL.

Zo is het precies Moira.

Nou in ieder geval bedankt, ik zal er wel uitkomen… Waarschijnlijk een verzekering dan nog dus, lijkt me het geld wel waard…

Bedankt voor de reacties!