Vraag over toeristenvisum

Hallo allemaal,

Een simpele vraag, maar nergens kan ik het antwoord vinden :teeth:
Ik ga vanaf juli een jaar op reis en probeer van te voren zoveel mogelijk praktische dingen te regelen, waaronder een visum voor Australie. Ik kom pas in september daar aan.

Nu is mijn vraag: als ik nu een toeristenvisum aanvraag, maakt het dan nog uit wanneer je Australie binnenkomt, of moet je binnen een bepaalde tijd dan ook echt naar Australie? Aangezien ik er 3 maanden later pas gebruik van maak.

En dat is voor Australie. Dezelfde vraag/probleem heb ik bij New Zealand. Daar kom ik overigens pas eind november aan (dus 5/6 maanden na aanvraag visum).

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt!

Hoi,

Bij toeristenvisum heb ik geen idee ervan, maar met een W&H visum kan je een jaar van je voren aanvragen en binnen dat jaar moet je in Australie zijn, en dan gaat die 1 jaar W&H in, ik neem aan dat het ook zo is?

Wat ga je allemaal doen in Australie, en waar?
Ik vertrek in augustus ook voor 1 jaar, en ook NZ en daarna ook nog Fiji

Bedankt voor je reactie! Dan denk ik dat het w&h visum wel hetzelfde zal zijn als die van NZ. Nu alleen dat toeristenvisum dus nog, iemand?

Leuk dat je ook naar NZ/Australie gaat! Fiji wil ik er misschien ook bij doen, maar dat hangt van mn budget af :wink: Mijn route voor de hele reis is; Rusland, Mongolie, China, Thailand, 3 maanden Australie oostkust (sept. t/m nov), 7 maanden NZ en Amerika 7 weken.

De route in Australie is nog een beetje vaag, maar dit moment zit ik te denken aan Brisbane-Cairns, Cairns-AyersRock-Melbourne-Sydney. Als het te doen is in 3 maanden. Denk dat ik niet teveel plan vantevoren :slight_smile: Waar in Australie ga jij heen?

Ondertussen heb ik het antwoord, mocht iemand dezelfde vraag ooit hebben:

Als je nu een toeristenvisum aanvraagt, is hij een jaar geldig. Dus binnen dat jaar moet je hem gebruikt hebben.

1 like